کود کشاورزی

خرید کود کشاورزی

کودها معمولا دارای تعداد معدودی عنصر هستند و از سرعت عمل بالایی برخوردار می ‌باشند و بلافاصله پس از ورود به خاک یونیزه شده و به تدریج جذب گیاه می ‌شوند.

کودها تحمل گیاهان را نسبت به آفات افزایش می دهند . این امر باعث کاهش استفاده از حشره کش ها و علف کش ها و در نتیجه تولید محصولات زراعی سالم تر می شود و  بیماری محصولات زراعی کاهش می دهد .

برخی از کودها که از حلالیت بیش تری برخوردار هستند در صورت عدم رعایت مسائل فنی به سرعت تحت تاثیر شرایط محیطی مثل آبشویی ، تجزیه و تثبیت قرار گرفته و از دسترس گیاهان خارج می‌ شوند .

کودها ظرفیت نگه داشتن آب در گیاهان را بهبود می بخشند و عمق ریشه را افزایش می دهند . پتاسیم موجود در کودها نی و ساقه گیاهان را تقویت می کند .

فسفر موجود در کودها به رشد سریع ریشه و تشکیل دانه در گیاهان کمک می کند . نیتروژن موجود در این ترکیبات باعث رشد گیاهان شده و به رنگ سبز گیاهان کمک می کند .

این ترکیبات حاوی نیتروژن لازم برای توسعه محصولات زراعی هستند . نیتروژن ماده اصلی تشکیل دهنده کلروفیل می باشد که تعادل را در روند فتوسنتز حفظ می کند .

هم چنین بخشی از اسیدهای آمینه موجود در گیاهان را تشکیل می دهد و به پروتئین سازی کمک می کند . کودهای ازت باعث بهبود تولید و کیفیت محصولات کشاورزی می شوند .

کارآیی کود های فسفر به محتوای فسفر ، روش های استفاده ، ویژگی خاک و نوع محصول زراعی بستگی دارد . فسفر موجود در پروتوپلاسم سلول نقش مهمی در رشد و تکثیر سلولی دارد . این کود برای رشد ریشه گیاهان مفید می باشد .

شما برای خرید کود کشاورزی می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و انواع کود ها را متناسب با گیاهان خود خریداری نمائید .

کود کشاورزی چیست؟

کود ماده‌ای است که به محیط کشت گیاهی (غالبا خاک) اضافه می‌کنیم تا نیاز‌های گیاه را تامین کنیم اما انواع کود کشاورزی و نحوه‌ی مصرف آن‌ها از شماره خارج است. کودها را می‌توان به شکل‌های گاز، محلول، پودر و یا گرانوله استفاده کرد. توجه داشته باشید که قبل از خرید کودهای کشاورزی با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.

کود ها علاوه بر تامین نیاز‌های تغذیه‌ای خاک فرایند اصلاح خاک را نیز انجام می‌دهند و از پارامترهای اصلاح خاک می‌توانیم به افزایش نفوذپذیری خاک ، افزایش توان نگه‌داری آب، تغییر PH و اصلاح بیولوژیکی (میکروارگانیسم‌ها یا همان باکتری‌های خاک) اشاره کنیم.

انواع کود کشاورزی

انواع کود های کشاورزی به سه دسته کلی کودهای آلی، زیستی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. اساس این تقسیم‌بندی‌ها نحوه‌ی تولید و خلوص عناصر موجود در آن‌هاست.

کودهای شیمیایی یکی از عامل های مهم برای افزایش تولید محصولات کشاورزی می باشد . در ادامه این مقاله به بررسی آن می پردازیم .

برای مطالعه درباره ی کود گرانوله با ما همراه باشید.

توصیه مهم در استفاده از کود شیمیایی

برای خرید کود کشاورزی بدانید که به منظور استفاده از کود شیمیایی ، توجه به مقدار و بهترین زمان مصرف ، نوع کود مصرف و روش کود دهی بسیار مهم می باشد .

بایستی به نحوی از آن استفاده شود که که بخش اعظم کود به صورت قابل جذب گیاه در خاک باقی بماند و باعث آلودگی محیط زیست و تلفات کود و سرمایه نشود .

تاریخچه استفاده از کود کشاورزی چیست ؟

مدیریت باروری خاک هزاران سال است که مورد توجه کشاورزان می باشد . مصریان ، رومی ها ، بابلی ها و آلمانی ها اولین کسانی بودند که از مواد معدنی و یا کود برای تقویت بهره وری مزارع خود استفاده می کردند .

علم نوین تغذیه گیاهان در قرن نوزدهم و توسط  شیمیدان آلمانی جاستوس فون لیبیگ آغاز شد . سپس جان بنت لوزز ، كارآفرین انگلیسی ، در سال ۱۸۳۷ شروع به آزمایش اثرات كودهای مختلف روی گیاهان در گلدان های در حال رشد كرد و یك یا دو سال بعد این آزمایشات به محصولات زراعی در این زمینه گسترش پیدا کرد .

مکانیسم اثر کود کشاورزی به چه صورت می باشد ؟

برای خرید کود کشاورزی بدانید که کودها رشد گیاهان را تقویت می کنند و این هدف از دو طریق برآورده می شود ، افزودن کودها مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاهان را تأمین خواهد کرد .

هم چنین باعث افزایش کارآیی خاک با اصلاح احتباس آب و هوادهی آن می شود . البته بسیاری از کودها ، بر جنبه تغذیه ای تأکید دارد و نسبت های متفاوتی از ریز مغذی ها را تامین می کنند .

استفاده از کود کشاورزی چه اهمیتی دارد ؟

از آن جایی که تامین مواد مغذی مورد نیاز جمعیت جهان به روش طبیعی بسیار دشوار و سخت می باشد اهمیت استفاده از کودها کاملا مشخص خواهد شد .

در حال حاضر از دست رفتن حاصل خیزی خاک ، آفات و کمبود مواد مغذی منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است و  این امر اهمیت کودهای کشاورزی را افزایش داده است .

کود ماده ای است که از مواد طبیعی و یا غیر طبیعی تولید می شود و در خاک و بافت گیاهان اضافه می شود تا باعث رشد بیش تر گیاهان شود .

زمین های کشاورزی دارای کود های مواد مغزی برای رشد هستند به همین منظور کود ها تولید می شوند تا این مواد را تامین کنند .

نمایش 1–8 از 20 نتیجه