کود کامل گرانوله

این کود یکی از ده کود شیمیایی می باشد که پر طرفدار می باشد . در ادامه این مقاله به بررسی کود کامل گرانوله می پردازیم .

خرید کود کامل گرانوله

هدف از مصرف این کود کامل گرانوله تکمیل مواد مغذی خاک ، ایجاد حاصلخیزی خاک برای تأمین تقاضای محصولات و جبران مواد مغذی برداشت شده توسط محصولات قبلی یا از بین رفتن نشت های اجتناب ناپذیر به محیط زیست می باشد .  به منظور حفظ شرایط مناسب خاک برای تولید محصول مجدد استفاده از این کودها کاملا مورد نیاز می باشد .

نیمی از غذایی که امروز می خوریم به لطف کودهای معدنی تولید می شود . آن ها محصولات مغذی را برای رشد و سلامت گیاهان فراهم می کنند ، که به افزایش محصول و تولید مواد غذایی کمک می کند .

برای حمایت از تولید پایدار کشاورزی و امنیت غذایی از کودها در هر گوشه دنیا استفاده می شود . امنیت غذایی زمانی وجود دارد که همه مردم ، در هر زمان ، از دسترسی جسمی ، اجتماعی و اقتصادی به غذای کافی ، ایمن و مقوی برخوردار باشند .

کود شیمیایی ماکرو ، تشکیل شده است از ترکیب عناصر متفاوتی از ؛ ازت ، پتاسیم ، روی ، فسفر ، آهن ، منیزیم و دیگر عناصر مورد نیاز خاک که بسته به نوع نیاز بخش کشاورزی در مناطق مختلف کشور و با فرمول های متفاوتی که درصدهای مختلف از عناصر نامبرده را دارا می باشد ، برای هرچه پربارتر کردن فعالیت های کشاورزان عزیز قابل عرضه می باشد .
برای فروش کود کامل گرانوله می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

مقاله پیشنهادی : کود مرغی گرانوله یکی دیگر از انواع کود گرانوله میباشد که برای فروش آن میتوانید به صفحه فروش کود مرغی گرانوله مراجعه بفرمایید.

کود کامل گرانوله یکی از گونه ی کودهای شیمیایی می باشد که مصرف آن در ایران توانسته است قابلیت های مطلوبی را از خود نشان دهد و تاثیرمطلوبی برای استفاده کنندگان داشته باشد ، مصرف آن به سرعت در میان کشاورزان عزیز برخی از مناطق کشور عمومیت پیدا کرد .

کود کامل گرانوله بسیاری از عناصر مورد نیاز خاک را به صورت یک جا و در یک محصول مشخّص که همان کود شیمیایی ماکرو نام دارد تامین نموده است .

گیاهان مقداری از عناصر مغذی مورد نیازخود را از خاكی كه در آن رشد می كنند تأمین می كنند در حالی كه سایر مواد مغذی از كود حاصل می شود .

اگرچه هر یک از عناصر مغذی موجود در کود نقش های مختلفی را ایفا می کنند اما به طور کلی نیتروژن رشد قوی برگ ها را تشویق می کند ، فسفر باعث گلدهی و جوانه زدن می شود و پتاسیم رشد ریشه را تقویت می کند .

نیتروژن “عنصر رشد” می باشد . نیتروژن مهم ترین جز برای حمایت از رشد گیاه محسوب می شود . این ماده در خاک های سالم یافت می شود و به گیاهان انرژی لازم برای رشد و تولید میوه یا سبزیجات را می دهد .

فواید مصرف کود کامل گرانوله

این عناصر اصلی به عنوان عناصر درشت مغذی طبقه بندی می شوند و معمولاً اولین عناصری هستند که کمبود آن ها در خاک مشاهده می شود زیرا گیاهان مقدار زیادی  از آن ها را برای رشد و بقای خود استفاده می کنند .

علاوه بر این ، این عناصر می توانند به طور طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوا به ویژه در فصول بارانی یا گرم از خاک شسته شوند . به همین دلیل نیاز به کود کامل گرانوله هرچه بیش تر احساس می شود . نحوه مصرف کود کامل گرانوله و زمان مصرف کود ماکرو نیز بر رشد گیاهان به شدت تاثیرگذار می باشد .

کمبود پتاسیم باعث چه مواردی می شود ؟

برای خرید کود کامل گرانوله بدانید که کمبود پتاسیم اغلب به صورت زرد یا قهوه ای شدن لبه های برگ و برگ های خمیده و به دنبال آن لکه های زرد رنگ در قسمت داخلی برگ مشاهده می شود .

لکه ها ممکن است در زیر برگ ها هم ایجاد شود . پتاسیم متحرک است ، بنابراین علائم کمبود ابتدا در برگ های پایینی به صورت خمیده یا لکه دار در حاشیه برگ ظاهر می شود .

کمبود طولانی مدت این عنصر منجر به مرگ سلول در حاشیه برگ می شود و گیاهان می توانند علائم پژمردگی را نشان دهند . این علائم ابتدا در برگ های مسن مشاهده می شوند و در صورت عدم اصلاح به برگ های جدید ادامه می یابند و رشد گیاه ، رشد ریشه ، مقاومت در برابر بیماری و اندازه جوانه در این شرایط  کاهش می یابد .

یکی از بهترین کود ها برای تامین پتاسیم ، کود کامل گرانوله است ، که برای فروش آن میتوانید به صفحه فروش کودهای NPK مراجعه بفرمایید.
و کودهای بعدی کلرور پتاسیم و سولفات پتاسیم می باشند که برای فروش آن ها می توانید به صفحات فروش کلرور پتاسیم و فروش سولفات پتاسیم مراجعه بفرمایید.

خطرات کم یا زیاد بودن کود ماکرو در خاک چیست ؟

برای خرید کود کامل گرانوله بدایند که در دسترس بودن N ، P و K در خاک باید کافی باشد ، اما نه خیلی زیاد . مقدار بسیار کم  این مواد می تواند  منجر به کاهش رشد گیاه و بازدهی کم گیاه شود .
در حالی که مقدار بیش از حد زیاد یک یا چند ماده مغذی ممکن است منجر به آشفتگی رشد گیاه و اثرات نامطلوب برای بازدهی و یا کیفیت محصولات برداشت شده شود . علاوه بر این  در دسترس بودن این عناصر باید متعادل باشد ، بنابراین در دسترس بودن سایر مواد مغذی باید در نظر گرفته شود .

قیمت کود کامل گرانوله

قیمت کود کامل گرانوله و میکرو به فاکتورهای مختلفی از جمله خارجی یا داخلی بودن و وزن بسته بندی آن ها بستگی دارد . این کودها به اشکال مختلفی از جمله کود مایع و گرانوله در دسترس هستند که به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . مثلا نحوه استفاده از کود گرانوله با کود مایع متفاوت می باشد .

مشخصات محصول کود کامل گرانوله

ازت باعث افزایش رشد رویشی و میوه دهی و شادابی برگ و میوه می گردد .

در این کود کامل گرانوله فسفر گسترش ریشه را تقویت کرده باعث گلدهی گیاه و جلو انداختن بلوغ در گیاه می شود و برای تولید بذر و میوه از عناصر اصلی می باشد .

پتاسیم باعث افزایش مقاومت گیاه به سرما زدگی، کاهش بیماری های قارچی در گیاهان و بهبود انبار داری میوه ها و محصولات کشاورزی می گردد .

گوگرد در کاهش PH موضعی خاک های آهکی ، افزایش حلالیت و چذب عناصر کم مصرف و پر مصرف به ویژه فسفر، آهن و روی و کنترل برخی از عوامل بیماری زای قارچی نظیر سفیدک نقشی اساسی ایفا  می کند .

نمایش دادن همه 6 نتیجه