کود آلی

کود آلی به کود طبیعی گفته می شود که در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده و در آزمایشگاه تولید نمی شود، این نوع کود ها از فضولات حیوانی یا ضایعات طبیعی بدست می آید که منبع غنی از منابع مورد نیاز خاک می باشد، این نوع کود ها به طور کاملا طبیعی باید بدست آید و نیازی به تغییر در آزمایشگاه نباشد.

کود آلی می تواند یک منبع سرشار از مواد آلی برای خاک و گیاهان باشد که کمترین آسیب را برای گیاه دارد و می تواند خاک گیاهان شما را همیشه در حاصل خیز ترین سطح ممکن قرار دهد، اما باید توجه داشته باشید که نوع کود آلی و نحوه مصرف آن بسیار مهم است تا بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد.

برای مشاوره خرید و راهنمایی استفاده می توانید از مشاوران متخصص شرکت زیماکود کمک بگیرید، برای اینکار کافیست به صورت رایگان با ما درتماس باشید.

کود آلی یک منبع تغذیه کامل برای گیاهان و خاک است. کودهای آلی با کودهای شیمیایی یا مصنوعی تفاوت‌هایی دارند. تفاوت اصلی این محصولات،این است که کودهای آلی علاوه بر فراهم کردن عناصر مغذی برای گیاهان شما، خاک سالمی را هم به وجود می آورند. این کودها به طور کلی کاربردهای فراوانی دارند و در ادامه اطلاعات بیشتری درباره کودهای آلی ارائه شده است.

کاربرد کود آلی

کود آلی یک منبع معدنی طبیعی و مغذی است. این کود شامل مقدار زیادی از عناصر غذایی ضروری گیاهان بوده و همچنین به کاهش مشکلات مرتبط با کودهای مصنوعی کمک میکند.

در صورت استفاده مکرر از کودهای آلی دیگر نیازی به استفاده از کودهای مصنوعی برای حفظ حاصلخیزی خاک وجود ندارد. همچنین کودهای آلی یک محصول دوستدار محیط زیست محسوب می شوند.خاک‌هایی که حاوی مقدار زیادی ماده آلی هستند؛ شل و سبک می مانند و آب و عناصر مغذی بیشتری را نگه می دارند.

کاربرد کود آلی

همچنین کودهای آلی رشد میکروارگانیسم‌های خاک را افزایش می‌دهند؛ در نتیجه بهبود سلامت گیاهان و توسعه ریشه را تسهیل می کنند.کودهای آلی در پرورش محصولات کشاورزی و سبزیجات (گوجه فرنگی، کاهو، خیار)، میوه ها (توت فرنگی، انگور، مرکبات) و محصولات روینده مانند (چمن، گل، قنب) به طور گسترده استفاده می شوند.

خرید کود آلی

همه ما دوست داریم یک باغ پربار داشته باشیم. اما برای تبدیل هر فضایی به یک بهشت سبز نیاز به تلاش زیاد، استفاده از محصولات با کیفیت، صرف زمان و غیره وجود دارد. علاوه بر دانه‌ها یا نهال‌های نورس، همه گیاهان به کود و کمپاند۳ خوب نیاز دارند تا رشد کنند.

خرید کود آلی

در فروشگاه زیما کود، ما اهمیت خاک سالم را درک می کنیم و مجموعه گسترده ای از محصولات کودهای آلی ما می توانند در باغ و زمین شما تغییرات زیادی ایجاد کنند. ما در زیما کود انواع مختلف محصولات کشاورزی، از جمله کودهای طبیعی یا آلی را به فروش می‌رسانیم و می‌توانید با مراجعه به سایت یا تماس با کارشناسان ما، خرید خود را انجام بدهید.

زمان استفاده کود آلی

گیاهان بیشترین بهره را از کود در طول فصل رشد خود دریافت می‌کنند و بهار یکی از این فصل‌ها است! بهترین زمان برای کوددهی زمانی است که بسیاری از گیاهان از حالت خواب بهاره خود بیدار می‌شوند.

زمان استفاده کود آلی

اما معمولا توصیه میشود که این نوع کود را در هر مرحله از رشد محصول و حدود هر چهار تا شش هفته پس از کاشت بذر به کار ببرید. مقدار مناسب این کود برای گیاهانی که در خاک طبیعی که دارای مواد آلی غنی است رشد می کنند؛ هر سه تا چهار هفته یک بار کمی کود اضافه کنید.

ویژگی های کود آلی

کودهای آلی ترکیبات کربنی هستند که روند و کیفیت رشد گیاهان را بهبود می‌بخشند. انواع مختلف کودهای آلی را می‌توانید از زیما کود تهیه کنید.استفاده از کودهای آلی به این معنی است که مواد غذایی افزوده شده به گیاه بدون هیچ نوع مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند.

کشاورزی کاری بیش از یک سرگرمی است؛ کاشت و پرورش گیاهان یک سفر در راستای زندگی است و به طور کلی کشاورزی ارتباط مستقیمی با طبیعت و منابع طبیعی همچون کود آلی دارد.

عامل اصلی تقویت گیاه و رسیدن به موفقیت کشاورز در تولید محصول، در خود خاک وجود دارد. به همین دلیل، کود آلی بهترین انتخاب برای تقویت خاک است. در ادامه به ویژگی‌های این نوع کود اشاره کرده‌ایم.

  • افزایش مواد مغذی طبیعی

کود آلی یک منبع غنی از مواد مغذی ضروری است که گیاهان شما به آن‌ها نیاز دارند تا سالم و باکیفیت رشد کنند. این کود مواد طبیعی و آلی برای غنی کردن خاک شما را فراهم می کند.

  • بهبود ساختار خاک

کود آلی ساختار خاک را بهبود می‌بخشد‌؛ آن را بهتر تهویه می‌کند و قابلیت حفظ رطوبت را افزایش می‌دهد. مصرف این کود منجر به رشد بهتر ریشه‌ و ساقه گیاهان به صورت طبیعی می‌شود.

  • دوستدار محیط زیست

استفاده از کود آلی، شیوه‌های کشاورزی زیست پایدار را با کاهش نیاز به مواد شیمیایی مصنوعی و کاهش تأثیرات محیطی ترویج می‌کند.

  • مقاومت در برابر بیماری ها

کود آلی سیستم ایمنی گیاهان شما را تقویت می‌کند و به آنها در مقابل بیماری ها و آفات کمک می‌کند. همچنین این نوع کود نیاز به سموم شیمیایی را کاهش می‌دهد.

  • افزایش نگهداری آب

ماده آلی موجود در کود، ظرفیت نگهداری آب خاک را بهبود می بخشد و  تلفات آب را کاهش می دهد. همچنین این کود به باغچه شما کمک می کند؛ حتی در شرایط خشکسالی و کم آبی مزرعه به محصول و رونق برسد.

کود آلی چیست؟

در واقع استفاده از کودهای آلی حیوانی تولید شده توسط دام و طیور یا تولید کمپوست از بقایای‌ پوسیده شده گیاهان ، سبوس ، ضایعات کارخانه قند یا تجزیه زباله‌ های شهری باعث می‌ شود که تمام مواد و عناصر مورد نیاز خاک برای تقویت رشد محصولات کشاوزی تامین شود .

کود مصنوعی از مولکول های شیمیایی فاقد کربن تشکیل شده است . این مولکول ها گاهی اوقات ممکن است مخل باشند و برای میکروب ها قابل دسترسی نیستند .

کود آلی چیست؟

از طرف دیگر ، کود آلی سرشار از مواد آلی است که به رشد میکروب ها کمک می کند . کود آلی حاوی کربن به عنوان بخشی از ترکیبات شیمیایی آن است .

و این کربن به همراه نیتروژن ، فسفر و پتاسیم است که میکروب ها را تغذیه می کند و آن ها را قادر می سازد مواد مغذی را در یک فرآیند بیولوژیکی طبیعی برای گیاهان در دسترس قرار دهند .

شما برای فروش کودهای آلی می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

کود آلی به ماده ‌ای که از مواد زائد و فضولات حیواناتی و بقایای شاخ و برگ درختان و گیاهان و باقی مانده زباله‌ های شهری تولید شده است

استفاده از این نوع کود در کشاورزی و افزودن آن به خاک ، باعث حاصلخیز شدن خاک و افزایش رشد گیاهان ، سبزیجات و صیفی ‌جات می ‌شود .

فواید کود آلی

  • افزایش حاصلخیزی خاک
  • جلوگیری از آلودگی خاک و آب
  • کمک به کشاورزی پایدار

کود آلی در چه مواردی مصرف می شود ؟

همانطور که میدانید کود شیمیایی اگر به صورت نادرست برای خاک استفاده شود می تواند برای آن مضر باشد ، اما بر خلاف آن کود آلی برای خاک مضر نمی باشد و استفاده بیش‌ از حد آن‌ به گیاه آسیبی نمی‌رساند.

کود آلی برای رشد موارد زیر کاربرد دارد :

سبزی‌ها
افزایش گل‌دهی
سرسبزی چمن‌ها
تقویت دانه‌های تازه کاشته شده
گیاهان جوان و بالغ

تفاوت کود آلی با کود شیمیایی در چیست ؟

برای فروش کودهای آلی باید بدانید که کودهای آلی کاملا طبیعی هستند ، اما کود شیمیایی به صورت مصنوعی تولید می ‌شوند . درصد مواد غذایی موجود در کودهای شیمیایی بیش تر ازکودهای آلی است .

اما کودهای آلی علاوه بر مواد غذایی فواید و مزایای دیگری از جمله حفظ ساختار و حاصلخیزی خاک ، کمک به رشد گیاهان و … دارند .

در حالت کلی می ‌توان گفت هر دوی این کودها در صورتی که به صورت مناسب و اصولی استفاده شوند ، می ‌توانند برای رشد گیاهان و افزایش مرغوبیت خاک مؤثر باشند .

مقدار مصرف کود آلی به چه صورت می باشد ؟

کشاورزان و باغداران باید از کوددهی بی اساس بر گیاهان خودداری کنند و به دست کارشناسان مجرب بسپارند.  کارشناسان میزان نیاز و کمبود مواد آلی و مغذی گیاه را خواهند فهمید و به کشاورز در میزان استفاده یاری خواهند داد .

به ازای هر یک سال از عمر درختان ۱تا ۵ ساله مقدار ۱ کیلوگرم در طول یک سال و برای درختان ۵ تا ۱۰ ساله ۵ کیلوگرم و درختان با سن بیش تر از ۱۰ سال پنج الی ۷ کیلوگرم کود آلی سالانه کافی می باشد .

کود آلی برای رشد سبزی‌ ها ، افزایش گل‌ دهی و سرسبزی چمن‌ها به کار می ‌آید . هم چنین جهت تقویت دانه‌ های تازه کاشته شده ، گیاهان جوان و حتی بالغ مصرف آن بسیار مناسب و به ‌جا است .

کود آلی چه فوایدی برای گیاهان دارد ؟

برای فروش کودهای آلی باید توجه داشت که کود مایع به عنوان یک نوع کود آلی ، ترکیبی حاوی عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان است و از طریق ریشه و برگ جذب می‌ شود .

استفاده از این کود و پاشیدن محلول آن روی گیاه به افزایش حاصلخیزی خاک و شاداب شدن گیاه کمک زیادی می ‌کند . به طور کلی کودهای مایع به عنوان یکی از با کیفیت‌ ترین و موثرترین روش‌ های تغذیه گیاهان به شمار می ‌روند زیرا در ترکیبات آن‌ ها تمام عناصر مورد نیاز گیاه وجود دارد .

کود مایع مزایای بسیار زیادی در صنعت کشاورزی دارد . یکی از مهم ترین مزایای این نوع کود قابلیت جذب آن از طریق برگ و خاک می باشد .

مقدار و طریقه مصرف کود آلی در محصولات به چه صورت می باشد ؟

برای فروش کودهای آلی باید بدانید که مصرف تمامی کود های کشاورزی باید با در نظر گرفتن نیاز های کشت و کمبودهای خاک زیر نظ کارشناسان کشاورزی صورت گیرد ، اما ما با در نظر گرفتن میانگین نیازهای کشت های مختلف و کمبود ها در خاک های مختلف ، مقدار مصرف را برای شما شرح خواهیم داد .

به دلیل وجود مواد آلی موجود در کود آلی ، ساختار خاک بهبود یافته و در نتیجه توانایی خاک در نگه داشتن آب و مواد مغذی افزایش می یابد .

برای فروش کودهای آلی باید توجه داشته باشید که کودهای آلی می توانند ابزاری مهم برای مصرف کنندگان کود در هنگام ساخت برنامه ها باشند .

برای درختان ۱_۵ سال به ازای هر سال عمر درخت ۱ کیلوگرم در سال ، از ۵ تا۱۰ سال ۵ کیلوگرم و از ۱۰ سال به بالا ۵_۷ کیلوگرم از کود آلی غنی شده را در چال کود درخت در عمق لازم قرار داد و روی آن را با خاک یا کود حیوانی بپوشانید .

تفاوت کود آلی با کود شیمیایی در چیست ؟

کودهای آلی کاملا طبیعی هستند ، اما کودهای شیمیایی به صورت مصنوعی تولید می ‌شوند . درصد مواد غذایی موجود در کودهای شیمیایی بیش تر ازکودهای آلی است .

اما کودهای آلی علاوه بر مواد غذایی فواید و مزایای دیگری از جمله حفظ ساختار و حاصلخیزی خاک ، کمک به رشد گیاهان و … دارند .

هر دوی این کودها در صورتی که به صورت مناسب و اصولی استفاده شوند ، می‌ توانند برای رشد گیاهان و افزایش مرغوبیت خاک مؤثر باشند.

فراهم ساختن خاک سالم با کود آلی چگونه است ؟

فراورده های آلی به خصوص کود آلی نقش به سزایی در کشت زار ایفا می کنند چرا که با تغذیه خاک ، آن را به محیطی پایدار و پشتیبان گیاهان تبدیل می کند.

در نتیجه ، این نوع فراورده ها برای کشتزار و خاک ایده آل هستند . خاک سالم به پرورش گیاهان سالم کمک می کند ؛ اما با کشاورزی آلی ، فرایندی بیش از پرورش گیاهان انجام می گیرد .

درست همانند زیستگاه طبیعی گیاهان ، خاک و کود آلی شامل میکروب و قارچ هایی است که با انتشار مواد مغذی به پرورش گیاهان کمک می کنند.

فروش کود آلی

کود آلی (کمپوست) از ضایعات زراعی و کشاورزی ، کودهای دامی و بقایای تخمیر شده‌ ی زباله‌ های شهری به دست می ‌آید . این کود به دلیل طبیعی بودن هیچ ضرری برای خاک ندارد و باعث حاصلخیزی آن می ‌شود .

کودهای آلی از منابع گوناگونی تهیه می ‌شوند ، به همین دلیل دارای انواع مختلفی نیز هستند .  این کود از پسماندهای زباله های شهری ، کشاورزی ، خوراکی ، پسماند های باغبانی و خانگی و سبزیجات تهیه می شوند .

فروش کود آلی

برای درختان ۱_۵ سال به ازای هر سال عمر درخت ۱ کیلوگرم در سال ، از ۵ تا۱۰ سال ۵ کیلوگرم و از ۱۰ سال به بالا ۵_۷ کیلوگرم از کود آلی غنی شده را در چال کود درخت در عمق لازم قرار داد و روی آن را با خاک یا کود حیوانی بپوشانید .

در زمین های زراعی که یک بار در سال کشت می شوند ۱ نوبت و برای زمین هایی که دوبار در سال گشت می شوند ۲ نوبت در سال مصرف کود آلی غنی شده لازم است.مقدار مصرف این کود ۲۵۰ کیلو گرم برای هر نوبت در هر هکتار تجویز می شود .

کمپوست یا پوسال کود بسیار پرارزشی به شمار می رود زیرا هنگامی که زباله ها و فاضلاب های شهری بازیافت می شوند ، نه تنها از تجمع آن ها و آلودگی زیست محیطی جلوگیری به عمل می آید ، بلکه برای گیاهان و خاک منبع سرشار از مواد غنی تلقی می شود .

شما برای فروش کود آلی می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمایید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

نمایش دادن همه 5 نتیجه