سولفات آمونیوم

فروش سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم یک پودر سفید رنگ می باشد . این ماده شیمیایی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد که مهم ترین آن به عنوان کود برای تقویت خاک های قلیایی است .

این ترکیب غیر قابل اشتعال ، سفید رنگ و بی بو است . کاربرد های دیگر این پودر شامل استفاده به عنوان یک ماده شیمیایی کشاورزی غیر آفت کش ، ساخت رنگ ها ، بازدارنده شعله ، چسب و درزگیر می باشد .

تقریبا ۹۰ درصد از این ماده شیمیایی به عنوان کود یا به شکل ماده فرآوری شده به عنوان مخلوط چند جزئی استفاده می شود . ۱۰ درصد دیگر آن در صنایع شیمیایی در تولید فلزات مورد استفاده قرار می گیرد .

در بیوشیمی ، سولفات آمونیوم یک روش رایج برای خالص سازی پروتئین ها با رسوب می باشد . به این ترتیب ، سولفات هم چنین به عنوان یک عنصر در بسیاری از واکسن های مورد استفاده قرار می گیرد . این ترکیب یک افزودنی غذایی نیز است .

انتخاب نوع کود گرانوله با آزمایش خاک و محصول تحت کشت بهتر و دقیق انجام خواهد گرفت . در کنار این موارد مشاوره با یک متخصص کشاورزی را فراموش نکنید .شما برای فروش سولفات آمونیوم می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

خواص کود سولفات آمونیوم

مهمترین خواص کود سولفات آمونیوم برای کشاورزی عبارتند از:

  1. این کود میتواند نیتروژن و گوگردی کارآمد برای گیاه فراهم کند.
  2. کمک به رشد گیاه.
  3. مواد مغذی موجود در خاک های قلیایی را افزایش می دهد.
  4. نیتروژن خاک را بالا نگه میدارد.
  5. تحریک کننده رشد گیاهان و چمن ها است.
  6. ترکیب راحت با کودهای نیتروژن دار.
  7. بالا بردن اسیدیته خاک.
  8. در آب محلول است.

کاربرد سولفات آمونیوم

برای فروش سولفات باید بدانید که استفاده از این ترکیب به صرفه و اقتصادی نمی باشد ، چرا که جایگزین های دیگری با مقدار نیتروژن بالاتری برای این کار وجود دارد .

اما این کود یک منبع عالی برای عنصر گوگرد (S) است و علاوه بر نیتروژن می تواند کمبود سولفور را که وظایف بسیار مهمی از جمله سنتز پروتئین ها را بر عهده دارد جبران نماید .گاهی نیز مقداری از این کود به مواد از بین برنده ی علف های زائد اضافه می شود تا اثر بخشی آن ها را افزایش دهد . این کار به

خصوص زمانی که آب مورد استفاده ی ما حاوی ترکیبات کلسیم ، منیزیم و سدیم باشد می تواند بسیار موثر باشد . در این کاربری بهتر است که از نوع خالص استفاده شود .

همچنین باید اضافه کرد که این کود می تواند در مجصولاتی مثل :  پسته، مرکبات، یونجه، ذرت، کلزا، پنبه، سیب زمینی، برنج و گندم استفاده شود.

مدیریت استفاده از سولفات آمونیوم چگونه است ؟

برای فروش سولفات آمونیوم در نظر داشته باشید که پس از افزودن به خاک ، سولفات آمونیوم به سرعت به اجزای خود یعنی آمونیوم و سولفات تجزیه می شود . اگر آن را بر روی سطح خاک استفاده کنید آمونیوم ممکن است در شرایط قلیایی مستعد از دست رفتن گازها باشد .

در این شرایط ، اختلاط مواد در داخل خاک در اسرع وقت یا استفاده قبل از آبیاری یا پیش بینی بارش باران توصیه می شود . بیش تر گیاهان قادر به استفاده از هر دو فرم آمونیوم و نیترات ازت برای رشد هستند . در خاک های گرم ، میکروب ها به سرعت شروع به تبدیل آمونیوم به نیترات طی فرآیند نیتریفیکاسیون خواهند کرد .

نحوه مصرف سولفات آمونیوم

شما برای فروش سولفات آمونیوم باید در نظر داشته باشید که برای مصرف این کود ابتدا باید میزان نیاز خاک و گیاه را اندازه گیری کرد .

نحوه مصرف کود سولفات آمونیم دارای یک استاندارد جهانی می باشد . برای یک زمین زارعی طبق استاندارد جهانی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلو گرم کود نیاز است . بهترین زمان برای استفاده از این کود فصل بهار است .

محلول پاشی سولفات آمونیوم چگونه انجام می شود ؟

امروزه به دلیل جذب بهتر مواد مغذی از طریق برگ ها ، از محلول پاشی سولفات آمونیوم در کشاورزی استفاده می شود .مطالعات نشان داده است روش محلول پاشی مواد مغذی را راحت تر در اختیار گیاه قرار می دهد زیرا مواد مغذی از طریق برگ ها به سرعت وارد گیاه می شوند .

این کود شیمیایی مواد مغذی گیاه را تامین می کند و از رشد علف های هرز در کنار گیاه گوجه فرنگی و گیاهان و مواد غذایی دیگر جلوگیری می کند .

تفاوت سولفات آمونیوم و کود اوره

معمولا برای حل کردن مشکل نتیروژن و تامین از دو کود ، اوره صادراتی یا سولفات آمونیوم استفاده می شود که البته میان آن ها تفاوت های نیز وجود دارد :

  • کود سولفات دارای ۲۱ درصد ازت است در حالی که کود اوره ۴۶ درصد ازت دارد.(25 درصد تفاوت)
  • سولفات آمونیوم در خاک به سولفوریک اسید تبدیل می شود و این عمل باعث اسیدی شدن خاک می شود بنابراین در زمین های قلیایی و آهکی بسیار مناسب تر از کود اوره می باشد.
  • برای کشت محصولاتی مانند مرکبات، انگور و پسته کود سولفات آمونیوم به مراتب بهتر از کود اوره است.
  • سولفات آمونیوم به علت جذب رطوبت کمتر نگهداری و بسته ‌بندی در انبارها را به مراتب راحت تر می کند.
  • کود سولفات آمونیوم نسبت به کود اوره در خاک ماندگار تر است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *