کود پلت مرغی چیست ؟

کود پلت مرغی

پلت مرغی یک نوع کود حیوانی و ارگانیک می باشد ، که در بخش‌ های مختلف صنعت کشاورزی کاربرد دارد . این کود پلت مرغی با توجه به مواد آلی که در آن وجود دارد ، می ‌تواند تأثیر چشم گیری در تقویت و حاصلخیزی خاک داشته‌ باشد .

علاوه بر آن محصولاتی که در خاک حاوی پلت مرغی پرورش داده می ‌شوند ، کیفیت بهتری دارند . پلت مرغی منبع غنی از ویتامین ‌ها و مواد مغذی برای خاک است .

اگر بخواهیم پلت مرغی را با کود دیگر حیوانات مقایسه کنیم ، باید بگوییم که پلت مرغی کلسیم ، فسفر، پتاسیم و نیتروژن بیش تری نسبت به کودهای حیوانی دیگر دارد .

بنابراین استفاده از پلت مرغی در صنعت کشاورزی ، یک اقدام هوشمندانه در جهت دستیابی به زمین حاصلخیز و محصول باکیفیت با صرف هزینه خیلی کم به حساب می ‌آید .

استفاده از کود مرغی پلت شده ، باعث اصلاح ساختار و بافت خاک کشاورزی و بهبود کیفیت و کمیت محصول و مانع از فرسایش خاک نیز می شود .

کشاورزان و باغداران انواع کودهای آلی مانند کود پلت مرغی را به روش های متفاوتی به کار می برند .

شما برای فروش کود مرغی گرانوله می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمایید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

پلت مرغ چگونه تهیه می‌ شود ؟

پلت مرغی طی انجام فرآیندهایی از کود مرغ به دست می ‌آید . در ابتدا ، کود مرغ خشک شده و رطوبتش به طور کامل گرفته می ‌شود . پس از آن ماده خشک به دست آمده ، در آسیاب ‌های بزرگ صنعتی به پودر تبدیل شده و به طور کامل ضد عفونی می ‌شود .

در این مرحله تمام عوامل بیماری ‌زا ، باکتری‌ های مضر، مواد سمی و … از آن گرفته می ‌شود . پس از مرحله ضد عفونی ، پودر خشک ضد عفونی شده به شکل پلیت درمی ‌آید .

در نهایت ، پلت‌ ها بسته ‌بندی شده و به بازار عرضه می ‌شوند . بافت نهایی که پلت مرغی به خود می ‌گیرد ، به گونه ‌ای است که به راحتی با خاک پیوند خورده و ترکیب منسجمی را با آن تشکیل می ‌دهد .

ترکیبات پلت مرغی از چیست ؟

پلت مرغی از مواد اولیه آلی هم چون زباله های خانگی و حیوانی ، برگ های مرده ، بیو گاز و باکتری ها در ابتدا تخمیر می شوند . سپس مواد تخمیر شده وارد دستگاه خرد کننده ای که می تواند مواد نیمه مرطوب را خرد کند، می شود .

بعد از آن موادی مانند نیتروژن ، کلرید آمونیوم ، کلرید پتاسیم و فسفر که جزء عناصر N.P.K هستند به آن اضافه می شود . سپس مخلوط وارد فرآیند گرانول می شود .

در نهایت بعد از این مرحله خشک می شود . در آخر هم محصول تولید شده غربال گری شده و محصول واجد شرایط بسته بندی می شود .

اصلاح ساختار خاک چگونه صورت می گیرد ؟

کود پلت مرغی خاک را متخلخل کرده و به این ترتیب راه نفوذ هوا و اکسیژن را به لایه‌ های زیری باز می ‌کند . در نتیجه این فرآیند ، گیاه بهتر نفس می‌ کشد.

هم چنین رنگ تیره کود پلت مرغی ، جذب نور خورشید را از طریق خاک افزایش می ‌دهد . اسیدیته خاک با وجود پلت مرغی تنظیم شده و ظرفیت نگه داری آب توسط آن افزایش می ‌یابد . همه این قابلیت‌ ها که در پلت مرغی وجود دارد ، باعث می‌ شود که خاک حاوی این ماده ارگانیک ، ساختار بهتری داشته ‌باشد .

کود پلت مرغی آب را به خوبی در خاک نگه می ‌دارد . به همین خاطر ذرات خاک حاوی این ماده به راحتی تحت تأثیر بارش‌ باران شسته نمی ‌شوند .

به علاوه موادی که کود پلت مرغی به خاک می‌ افزاید و قابلیت‌ هایی که در جهت تراکم بهتر، تنفس راحت ‌تر، نگه داری از آب و جذب نور خورشید در آن ایجاد می‌ کند ، اثرات طولانی‌ مدتی بر خاک می ‌گذارد .

خواص کود پلت مرغی در چیست ؟

  1. پلت مرغی که منبع ماده آلی برای تقویت انواع خاک میباشد از دسته کود های کامل به شمار میرود.
  2. نه تنها از مواد مغذی بهره مند است بلکه ، از لحاظ دارا بودن نیتروژن نیز نسبت به کود های آلی غنی تر است.
  3.  با استفاده از ماشین الات مدرن، کمپوست کود مرغی با خلوص 100% تهیه میشود. و تمام خواص کود مرغی حفظ میشود.
  4. پلت مرغی به دلیل ضد عفونی شدن در حین تولید فاقد عوامل بیماریزا٬ بذر، علف هرز٬ لارو و تخم حشرات و سایر آلودگی های متداول در کودهای دامی خام میباشد.
  5. حاصلخیزی خاک به خاطر دارا بودن تمامی مواد غذایی مورد نیاز گیاهان و ۹۰% ماده الی مفید افزایش می یابد و کیفیت و کمیت محصولات را زیاد میکند.
  6. مراحل حمل و نقل٬ انبارداری و مصرف آن به سهولت انجام میگیرد در نتیجه کاملا خشک و به صورت پلت بسته بندی میشود و تولید آن هزینه ی کمی را در بر دارد.
  7. این کود بر خلاف کودهای دامی خام و شیمیایی فاقد تاثیرات مخرب برخاک ٬ ریشه گیاهان و محیط زیست میباشد .
  8. عناصر موجود در ان در اثر آبیاری های متوالی یا بارندگی زیاد شسته نمی شود ؛ بلکه به تدریج ازاد و فعال شده و برای ریشه گیاه قابل مصرف میگردد.
  9. از طرفی تأثیر پلت مرغی بر روی خاک و گیاه ، اثر زودگذر محسوب نمی ‌شوند . بنابراین گیاهی که توسط پلت مرغی تغذیه می ‌شود ، سبزتر می ‌شود و مدت بیش تری را سبز باقی می ‌ماند .

تولید کود پلت مرغی به چه صورت می باشد ؟

کود پلت مرغی حاصل انجام فرآیند هایی بر روی کود مرغ می باشد . در این مرحله پلیت مرغی پروسه استرلیزه شدن را از سر می گذراند و به ترکیبی از مواد مغذی بدون سم تبدیل می شود .

برای فروش کود پلت مرغی بدانید که یک ماده خشک عاری از ویروس ، میکروب ، تخم حشرات و مواد شیمیایی مضر و حاوی انواع ویتامین و مواد آلی و معدنی می باشد ، که تأثیر باورنکردنی بر روی کیفیت خاک و رشد گیاهان دارد .

فروش کود پلت مرغی

استفاده از کود پلت مرغی در بخش‌ های مختلف صنعت کشاورزی ، یک روش آسان و مقرون به صرفه برای تقویت گیاهان ، سبزیجات و میوه‌ها به لحاظ میزان نیتروژن موجود در آن ها می ‌باشد .

علاوه بر این خاصیت هوموسی این کود ارگانیک ، یک شفادهنده برای خاک‌ های خسته به حساب می ‌آید . بنابراین پلیت مرغی در مزارع و زمین ‌های کشاورزی که پشت سر هم محصول ‌دهی دارند نیز ، کاربرد گسترده‌ای دارد .

کود پلت مرغی یک تقویت‌ کننده مقرون به صرفه و به شدت کارآمد برای خاک و گیاه شما به حساب می ‌آید . این کود شما را از دیگر تقویت ‌کننده‌‌ های شیمیایی بی ‌نیاز کرده و به بار نشستن زمین و باغ ‌تان را تضمین می ‌کند .

در دنیای آنلاین امروز هیچ کاری غیر ممکن نیست و شما در اوج فصل کشت و کار هم می توانید محصولات مورد نظرتان را با مشاوره و آموزش های لازم خریداری نمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *