کود مرغی گرانوله 

کود مرغی گرانوله دارای NPK  طبیعی است و موجب اصلاح فعاليت بيولوژيكي ، كشت و كار و خواص شيميائي خاك مي شود . سه تن كود مرغي تازه معادل 50 كيلوگرم سولفات پتاسيم ، 100 كيلوگرم سوپر فسفات تريپل و 50 تا 100 كيلوگرم اوره دارد .

مزایای کود مرغی گرانوله چیست ؟

کود مرغی دارای مقدار زیادی اسید اوریک نیز می باشد . کود مرغی مایع یکی از نمونه های کود مرغی است که در خاک استفاده می شود .

قیمت کود مرغی به دلیل ارزش بالای این کود نسبت به نمونه های دیگر بالا است ولی با استفاده از روش های خرید معقول می توان این کود مقوی را با قیمت های مناسب تری خریداری کرد .

یکی از بهترین مواد مغذی برای انواع صیفی جات و سبزیجات است . کاملاً ارگانیک و فاقد هرگونه ماده شیمیایی مضر می باشد. حاوی مقادیر بالایی از نیتروژن و پتاسیم است .

کود مرغی گرانوله نسبت به کودهای شیمیایی و سایر کودهای حیوانی در دسترس تر است و دارای قیمت های ارزان و اقتصادی می باشد .

انواع کود مرغی گرانوله در بازار

کود مرغی گرانوله که یکی از مقوی ترین کودهای حیوانی است و ارزش ترکیبی بالایی نیز دارد در نمونه های خام ، کود غنی شده ، مایع ، گرانول ، پلیتی و غیره تولید می شود .

هر یک از این نمونه ها ترکیب و ساختار خود را دارند و با روش های مخصوصی باید در خاک استفاده شوند . کود مرغی گرانوله بسیار شبیه کود مرغی پلیتی است فقط در ظاهر تفاوت کمی دارند.

انواع مختلف این کودها دارای میزان مواد معدنی متفاوتی هستند و برای گونه های مختلف گیاهی مناسب می باشند . لازم است که کشاورزان پیش از اقدام به خرید محصولات مورد نیاز زمین های تحت کشت ، بر اساس نوع محصول کشت شده نوع خاصی از کود را تهیه کنند .

برخی از این کودها حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی و پتاسیم هستند و برای محصولاتی مانند سبزی پیشنهاد نمی شوند چون در اصطلاح باعث سوختن محصولات می شوند .

پوسیدگی کود مرغی گرانوله به چه صورت انجام می شود ؟

پوسیدگی کود سبب می شود که از میزان بذر علف های هرز و آلودگی به امراض و حشرات نیز کاسته شود . برای پوسیدگی اولیه کود حیوانی می توان آن را در شرایطی مشابه تهیه کمپوست قرارداد و یا کود حیوانی را مدتی قبل از کاشت در خاک مزرعه اختلاط داد .

تجزیه کود در خاک و تبدیل آن به هوموس نیز مستلزم کفایت تهویه، حرارت و رطوبت در خاک می باشد این عوامل از طریق انجام عملیات مناسب زراعی تامین می شوند .

کود مرغی گرانوله را در زراعت گیاهان پر ارزشی مانند سبزیجات ، سیب زمینی ، ذرت ، پنبه و چغندر قند به مقدار تقریبی ۲۰ تا ۵۰ تن در هکتار به خاک می دهند .

کود حیوانی را معمولا در زمان شروع عملیات تهیه بستر تا حداقل یک ماه قبل از کاشت بر سطح خاک می باشند و با وسایلی مانند گاوآهن ، دیسک و …. با خاک سطحی و تا عمق حدود ۱۵ سانتی متری مخلوط می نمایند .

شرايط نگه داري كود مرغي فله به چه صورت می باشد ؟

کود مرغی گرانوله تركيب شيميايي بسيار متفاوت نسبت به ساير كود هاي حيواني دارد . در كود مرغي مقادير نسبتا زياد اسيداوريك و ساير اوريدها وجود دارد .

کود مرغی گرانوله تازه حدود 70 درصد رطوبت دارد . كود مرغي فله بدون فرآوری نیز چنان چه به درستي نگه داري و به مزرعه منتقل و مصرف شود ، كود بسيار با ارزشي مي باشد .

براي كاهش خروج گاز آمونياك و بوي تند كود مرغي و كاستن تلفات روان آب فسفر و عناصر غذايي كم مصرف ، كود مرغي را با مصرف سولفات آلومينيوم اصلاح مي كنند .

 خرید کود مرغی گرانوله

برای خرید کود مرغی گرانوله باید توجه داشته باشید که کود مرغی گرانوله همانند کود مرغی پلیتی دارای مواد آلی ، ازت کل ، فسفر، پتاسیم و عناصر ریز مغذی (مس ، منگنز ، آهن و روی) می ‌باشد .

کود مرغی گرانوله دارای مقدار زیادی عناصر غذایی است و با به کارگیری آن در زمین‌های کشاورزی می ‌توان حاصلخیزی خاک را افزایش داد .

بهترین روش در تعیین مقدار کود مرغی در هر هکتار انجام آزمون خاک می باشد و مقدار مصرف آن با توجه به آزمون تجزیه کود مرغی و آزمون خاک زراعی تعیین و با مشورت و نظر مهندسین جهاد و کشاورزی منطقه انجام می ‌شود .

شما برای خرید کود مرغی گرانوله می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

کودها کاربردهای زیادی در بخش کشاورزی دارند . از انواع این محصول برای رشد و ازدیاد گیاهان و هم چنین افزایش حاصل خیزی خاک استفاده می شود .

کودها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را دارد . کودهای شیمیایی و کود دام از مهم ترین نمونه های این محصول است .

یکی دیگر از نمونه های کود که شاید افراد آشنایی کم تری با آن داشته باشند کود مرغی است که یک کود بسیار موثر و کارآمد در بخش کشاورزی است .

کود مرغی دارای ترکیب متفاوتی نسبت به سایر کود ها است . پتاسیم و ازت موجود در کود مرغی بسیار بالاتر از نمونه های دیگر است . در بین کودهای حیوانی که تولید می شوند کود مرغی دارای ترکیب موثرتری برای خاک و گیاهان است .

کودهای مرغی گرانوله همان کودهای پلیتی هستند که حاوی مقادیر بالایی از ازت ، پتاسیم ، فسفر و عناصر ریز مغذی مانند آهن ، روی و منگنز می باشند .

مصرف کود مرغی گرانوله در زمین های کشاورزی موجب حاصل خیزی بالای خاک می گردد و در نهایت حجم تولیدات با کیفیت را بالا می برد .

شما برای فروش کود مرغی گرانوله می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمایید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

شرایط نگه داری کود مرغی گرانوله فله به چه صورت می باشد ؟

کود های مرغی گرانوله دارای NPK  طبیعی می باشد و موجب اصلاح فعالیت بیولوژیکی ، کشت و کار و خواص شیمیایی خاک می شود .

کود مرغی گرانوله ترکیب شیمیایی بسیار متفاوت نسبت به سایر کود های حیوانی دارد . کود مرغی تازه دارای سولفات پتاسیم ، سوپر فسفات تریپل ، اوره ، اسیداوریک و سایر اوریدها است .

کود مرغی گرانوله تازه حدود 70 درصد رطوبت دارد . کود مرغی فله بدون فرآوری نیز چنان چه به درستی نگه داری و به مزرعه منتقل و مصرف شود ، کود بسیار با ارزشی می باشد .

برای کاهش خروج گاز امونیاک و بوی تند کود مرغی و کاستن تلفات روان آب فسفر و عناصر غذایی کم مصرف ، کود مرغی را با مصرف سولفات آلومینیوم اصلاح می کنند .

کود پلت مرغی یکی دیگر از کودهای مرغی است که برای فروش آن میتوانید به صفحه فروش پلت مرغی مراجعه بفرمایید.

استفاده از کود مرغی گرانوله به چه صورت می باشد ؟

برای فروش کود مرغی گرانوله باید در نظر داشته باشید که استفاده از کودهای ارگانیک طبیعی پایه دامی بخصوص مرغی از دیر باز مورد توجه کشاورزان و باغداران بوده است

اما با توجه به مشکلات استفاده از این نوع کودها به خصوص هزینه های مربوط به انبار کردن آن در مزارع و باغات ، به تدریج جای خود را به استفاده از کودهای شیمیایی داده اند .

با توجه به مضرات استفاده از کودهای شیمیایی برای بافت خاک و نیز سلامتی انسان ها و محیط زیست مجدد گرایش به استفاده از کودهای مرغی و دامی روند افزایشی یافته است اما هنوز مشکلات استفاده از این نوع کودها هم چنان پا بر جا مانده و حتی هزینه های مربوط به استفاده از آن ها چند برابر شده است .

نحوه مصرف کود مرغی گرانوله کشاورزی چگونه است ؟

برای فروش کود مرغی گرانوله میزان مصرف این کود در کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا در صورتی که بیش از حد مصرف شود به دلیل وجود آمونیاک و برخی عناصر می تواند سبب سوختن گیاه شود و اگر کم تر به کار رود .

تاثیر مورد نظر را نخواهد داشت . میزان دقیق مصرف کودهای مختلف در زمین کشاورزی را می توان از طریق آزمون خاک تعیین نمود .

کود مرغی در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار می گیرد ولی بهترین زمان مصرف آن در فصل پاییز است زیرا ازت موجود در آن به دلیل سبک بودن خاک از دست نمی رود .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کود مرغی گرانوله ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کود مرغی گرانوله ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *