کود گوگردی

کود گوگردی یکی از محصولاتی که به صورت طبیعی برای رشد گیاهان یا درخت‌ها لازم است. ماده اولیه این کود عنصر گوگرد یا همان سولفات است. در واقع این عنصر در خاک برخی از مناطق به وفور پیدا میشود. گیاهان مناطقی که خاک آنها غنی از عنصر گوگرد است رشد و میوه‌دهی بهتری دارند.

کود گوگرد امروز به وسیله تحقیقات آزمایشگاهی و تحت نظر متخصصان جهت بهبود شرایط گیاهان در آزمایشگاه تولید شده است. البته کود آزمایشگاهی گوگرد بیشتر جنبه تولید در حجم بالا داشته و به دلیل آزمایشگاهی بودن آسیبی به گیاهان وارد نخواهد کرد.

امروزه کود گوگرد تولید شده در آزمایشگاه دارای سایر منابع غذایی مورد نیاز گیاه هم است. مواد مغذی که در کود گوگرد آماده وجود دارد؛ باعث رشد و سلامت هرچه بیشتر گیاه در منزل یا فضای بیرون خواهند شد.

کود گوگردی چیست ؟

کود گوگردی یکی از انواع مختلف کودهای تولید شده توسط محققان است که گیاهان به صورت طبیعی هم به مصرف مواد موجود در آن نیاز دارند. همانطور که از نام این نوع کود پیدا است؛ کود گوگردی با عنصر گوگرد ساخته می‌شود.

کود گوگردی چیست ؟

البته این نوع کود اغلب دارای ترکیبات گوگرد از جمله سولفات آلومینیوم یا سولفات پتاسیم است. هر دو این ترکیبات منابع غذایی بسیار مفیدی برای گیاه هستند که موجب تولید پروتئین در گیاه خواهند شد.

انواع مختلف کود گوگردی هرروزه در تولیدی‌های محصولات کشاورزی داخل کشور عرضه می‌شوند. برای خرید کود گوگردی مرغوب و با کیفیت می‌توانید از سایت زیما کود دیدن کنید.

خرید کود گوگردی

از آنجایی که مواد اولیه کود گوگردی اغلب ترکیبات شیمیایی هستند و در آزمایشگاه تولید می‌شوند؛ بهتر است حتماً این نوع کود را از یک مرکز معتبر خریداری نمایید. خرید کود گوگردی کاملاً بستگی به نیاز و همچنین محصولاتی که پرورش می‌دهید دارد.

خرید کود گوگردی

در واقع انواع مختلف کود گوگرد دارای ترکیبات نسبتاً متفاوتی هم هستند که گیاهان مختلف به آنها نیاز دارند. به طور مثال برخی از انواع مختلف کود گوگردی دارای ترکیبات سولفات محلول هستند.

گیاه این کودها خیلی سریع‌تر جذب می‌کند و البته تنها ماده مورد نیاز گیاه در بین ترکیبات موجود در کود گوگردی خود عنصر گوگرد یا S است.

قیمت کود گوگردی

قیمت کود گوگردی بستگی به محصولی دارد که آن را تهیه می‌کنید. در واقع برخی از محصولات فروشگاهی به دلیل داشتن مواد اولیه نامرغوب قیمت پایین‌تری دارند. اما این محصولات به مرور زمان سلامت گیاه را دچار مشکل می‌کنند و همچنین آن را به مرور از بین خواهند برد.

قیمت کود گوگردی

بنابراین برای خرید کود گوگردی با کیفیت بهتر است؛ هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. البته یکی از بهترین روش‌های خرید کود گوگردی از یک فروشگاه‌ اینترنتی معتبر مانند زیماکود است. همچنین قیمت کود گوگردی با نوسانات قیمت عناصر موجود در آن بالا و پایین می‌رود.

با این حال نباید میزان عرضه و تقاضا در بازار محصولات شیمیایی را دست کم گرفت. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کود گوگردی همین حجم تقاضای موجود در بازار است.

کاربرد کود گوگردی

کود گوگردی در حالت کلی مزایای بسیار زیادی دارد.همانطور که می‌دانید انواع مختلف کود گوگردی آسیبی به خاک یا گیاه وارد نخواهند کرد. بلکه این محصولات به مرور زمان جذب گیاه می‌شوند و بر روی رشد آن تاثیرات مثبتی می‌گذارند.

از جمله مزایای استفاده از گوگردی و کاربردهای آن می‌توان به افزایش سلامت و میوه‌دهی گیاهان اشاره کرد. به طور مثال کود گوگرد باعث کاهش برخی از عوامل بیماری زا در اطراف گیاه خواهد شد.در ادامه به تعدادی از کاربردهای کود گوگردی اشاره کرده‌ایم.

• کود گوگردی با نفوذ مستقیم به ساقه‌های گیاه به سنتنز آن کمک خواهد کرد و همچنین باعث تولید پروتئین در گیاه می‌شود.

•کود گوگردی برخی از عوامل بیماری‌زا مانند قارچ‌ها یا آفت‌ها را از بین می‌برد و گیاه را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

•این کود تا حد بسیار زیادی مصرف آب گیاه را کاهش می‌دهد. در واقع زمانی که کود گوگرد به عنوان یک ماده اولیه مفید جذب گیاه می‌شود؛ آب اضافی از طریق ساقه‌ها و ریشه‌های گیاه خارج خواهد شد.

•کود گوگردی  به صورت طبیعی PH آب را تغییر می‌دهد و به همین خاطر باعث بالا رفتن کیفیت خاک منطقه خواهد شد. همچنین کود گوگرد به دلیل محلول بودن در آب امکان رسیدن مواد غذایی بیشتر به سطح و شاخه گیاه را فراهم می‌کند.

فروشگاه کود گوگردی

مهم‌ترین ویژگی یک فروشگاه محصولات کشاورزی با کیفیت و مرغوب بودن کودهای آن است. فروشگاه‌های خوب محصولات با کیفیت و کود گوگرد با ترکیبات مغذی را عرضه می‌کنند. در صورتی که می‌خواهید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر محصولات کشاورزی خریداری کنید؛ پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی زیماکود است.

این فروشگاه یکی از نمایندگی‌های وارد کننده و عرضه کننده محصولات کشاورزی در داخل کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید کود یا آشنایی با کود گرانوله می‌توانید به سایت زیما کود مراجعه کرده یا اینکه پس از تماس با کارشناسان فروش مجموعه محصولات کشاورزی زیما کود سفارش خود را ثبت کنید. ارسال محصولات به درب منزل مشتریان توسط پرسنل یا پست صورت می‌گیرد و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.

مکانیسم اثر کود گوگرد در خاک به چه صورت می باشد ؟

برای فروش کودهای گوگردی باید بدانید که بیش تر گوگرد موجود در خاک به صورت مواد آلی یافت می شود و این شکل در دسترس گیاهان نیست . برای این که  گوگرد در دسترس گیاهان قرار بگیرد ، ابتدا باید از ماده آلی آزاد شود و روند مینرالیزاسیون را طی کند .

فرآیند مینرالیزاسیون نتیجه فعالیت میکروبی می باشد . در این فرایند گوگرد به فرم سولفات (SO4-2) تبدیل می شود که به راحتی در دسترس گیاهان  قرار می گیرد .

این فرایند تحت تأثیر نسبت C / S ، دما و رطوبت است . به دلیل بار منفی  فرم معدنی سولفات (SO4-2) در خاک قابل تحرک می باشد . بی تحرکی گوگرد فرایندی متضاد است که در آن سولفات موجود به شکل ارگانیک برگردانده می شود .

مزایای استفاده از کود گوگرد چیست ؟

برای فروش کودهای گوگردی باید توجه داشته باشید که در صورتی که از انواع مختلف کود گوگرد در خاک و زمین های مورد نظر استفاده کنیم باعث جلوگیری از تجمع نیترات در محصولات کشاورزی مختلف شده ‌ایم .

هم چنین به بزرگ کردن تدریجی خاک و حفاظت محیط زیست و کمک به سلامت محیط زیست کمک شایانی کرده ایم . استفاده از کود گوگرد باعث می‌ شود تا مصرف آب کشاورزی مختلف کاهش چشمگیری را به خود ببیند .

استفاده از کود های گوگرد سبب جلوگیری از گسترش قارچ های خاکزی می شود و هم چنین تا حدود زیادی باعث اصلاح و کاهش ph  خاک های شور و آهکی و قلیایی می گردد .

کمبود گوگرد در گیاه چه تاثیری بر بازدهی محصول و تغذیه انسان یا دام دارد ؟

برای فروش کودهای گوگردی باید توجه داشته باشید که گوگرد از عناصر غذایی پر مصرف برای گیاهان می باشد که کم تر مورد توجه کشاورزان یا کارشناسان قرار می گیرد . گوگرد در تولید پروتئین و کلروفیل و سایر ترکیبات حساس گیاه نقش به سزایی دارد به همین دلیل علائم کمبود آن شبیه علائم کمبود نیتروژن ظاهر می شود .

زردی از برگ های جوان تر شروع می شود و به برگ های مسن تر سرایت می کند . چون گوگرد عنصر متحرکی نیست که از برگ های پیرتر گیاه به سمت برگ های جوان برود .

انواع کود گوگرد کدامند ؟

کودهای گوگرد معمولاً به صورت سولفات محلول یا فرم های عنصری (S) نسبتاً نامحلول در دسترس هستند . محصولات حاوی برای رفع کمبود خاک عالی عمل می کنند .

از محصولات دیگری مانند سولفات پتاسیم هم می توان برای رفع کمبود  پتاسیم و گوگرد استفاده کرد اما این کودها معمولاً در دسترس نیستند .

در حال حاضر با وجود بیش از ۲۰ کود مختلف حاوی گوگرد تجاری ، ممکن است انتخاب بهترین گزینه برای کشاورزان دشوار باشد . کشاورزان باید با یک متخصص زراعت بومی صحبت کنند تا بهترین کود را مورد نیاز خود را انتخاب کنند .

اکثر کودهای حاوی گوگرد به طور کلی می توانند به چهار گروه تقسیم شوند : ۱کودهای حاوی سولفات ، کودهای حاوی گوگرد عنصری ، کودهای حاوی ترکیبی از سولفات و گوگرد عنصری و کودهای گوگرد مایع .

مقدار مصرف کود گوگرد باید چگونه باشد؟

  • محصولات دارای گوگرد زیاد مانند کلزا و یونجه باید از تعادلی صحیح در مواد مغذی بهره مند شوند.
  • کلزا نیتروژن و گوگرد را با نسبت حدوداً پنج به یک (به عنوان مثال ، ۲۰ لیتر در لیتر در هکتار به ازای ۱۰۰ لیتر در هکتار) برای بهینه سازی پروتئین ، سنتز روغن و بازدهی مطلوب نیاز دارد(استفاده از مقادیر بالای نیتروژن بدون گوگرد می تواند منجر به بازدهی کمتر محصولات شود).
  • ریز بودن ذرات کود بسیار بهتر است زیرا هم بهتر با خاک ترکیب می شود و هم سریعتر به سولفات تبدیل می شود.
  • چرخه انجماد ، ذوب و خشک شدن خاک باعث میشود گرانول ها پراکنده شده و اندازه ذرات گوگرد کاهش می یابد تا میکروارگانیسم های خاص خاک بتوانند گوگرد عنصری را به سولفات-گوگرد برای استفاده گیاه تبدیل کنند.در خاک های سرد و خشک تبدیل گوگرد عنصری به سولفات ممکن است بسیار آرام صورت بگیرد.
  • دشوار بودن پیش بینی دقیق میزان تبدیل گوگرد عنصری به سولفات به دلیل حساسیت به انواع خاک و شرایط محیطی است.
    گوگرد عنصری باید حدود حداقل دو سال قبل استفاده شود تا اگر محصول به سولفات – گوگرد نیاز داشته باشد زمان لازم برای تبدیل گوگرد به سولفات فراهم باشد.

فروش کود گوگردی

گوگرد برای اجزای ساختاری و آنزیمی در گیاهان بسیار ضروری می باشد و یکی از عناصر اصلی برخی اسیدهای آمینه ضروری است که برای سنتز پروتئین مورد نیاز می باشد .

سنتز کلروفیل نیز به  S احتیاج دارد . گوگرد به راحتی در گیاهان قابل انتقال نمی باشد بنابراین همه گیاهان نیاز به تأمین مداوم گوگرد از ظهور تا بلوغ محصول دارند .

پیش بینی دقیق میزان تبدیل گوگرد عنصری به سولفات به دلیل حساسیت به انواع خاک و شرایط محیطی بسیار دشوار می باشد . بسته به محصول مورد نظر شما ، گوگرد عنصری باید حدود دو سال یا بیش تر از قبل از کشت در خاک استفاده شود تا اگر محصول به سولفات ، گوگرد نیاز داشته باشد زمان لازم برای تبدیل سولفات فراهم باشد .

نمایش دادن همه 2 نتیجه