کود مناسب درخت مرکبات

کود مناسب درخت مرکبات چیست ؟

برای انتخاب کود مناسب درخت مرکبات بدانید که دوره گلدهی در مرکبات به قدری مهم می باشد که افزودن کود به خاک به صورت اصولی و در زمان صحیح می تواند منجر به میوه هایی بسیار درشت و خوش طعم شود که نتیجه آن فروش بسیار بالا می باشد .

در مقابل سهل انگاری و عدم آگاهی از زمان مناسب کود دهی مرکبات می تواند منجر به آسیب به مرکبات و گل های آن ها شود . در نتیجه باید پیش از استفاده از کودها به طریقه مصرف و زمان آن توجه داشته باشید .

چرا استفاده از کلسیم در دوره گلدهی در مرکبات تاثیر دارد ؟

برای انتخاب کود مناسب درخت مرکبات بدانید که طبق آخرین نتایج تحقیقات در کشورهای مدرن کشاورزی (مثل آمریکا و اتحادیه اروپا) عنصر کلسیم مهم ترین عنصر در بین عناصر میکرو معرفی شده است .

به دلیل حساس بودن برنامه کودی مرحله گلدهی در درختان مرکبات هم توصیه شده است که حتما در برنامه کودی درختان مرکبات در دوره گلدهی از کود کلسیم هم استفاده شود چرا که استفاده از این عنصر باعث افزایش قدرت خود ایمنی درختان در برابر استرس های محیطی مخصوصا بیماری های قارچی می ‌شود .

تغییر شکل میوه به چه صورت می باشد ؟

یکی از عمده ترین مشکلات بعد از تبدیل گل به میوه که رابطه مستقیمی با میزان درآمد حاصل از فروش میوه ها دارد بدفرمی در میوه هاست که یکی از علل اصلی بروز این مشکل در زمان گلدهی و تبدیل گل به میوه است .

معمولا این مشکل به دلیل لقاح ناقص به دلیل فرآهم نبودن شرایط محیطی و هورمونی اتفاق می ‌افتد . کمبود مواد کودی و رابطه مستقیمی با بالانس هورمونی و مقاومت در برابر استرس های محیطی را دارد بیش ترین نقش را در این بین بازی می‌ کند .

بهترین روش کود دهی مرکبات به چه صورت می باشد ؟

پیش از این که اقدام به کود آلی دهی کنید ، ابتدا باید کود مخصوص مرکبات را تهیه کنید . کود دهی اصولی و به موقع مرکبات اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند باعث رشد بهتر و بیش تر مرکبات و گلدهی بسیار ایده آل آن ها شود .

در ابتدا خاک خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا با شناسایی املاح و پروتئین موجود در خاک ، میزان کود مناسب درخت مرکبات مورد نیاز را ارزیابی کنید . کود دهی مرکبات به سه صورت مایع ، پودری و چالکود صورت می گیرد .

در مناطقی که دچار کمبود آب هستند می توان از روش چالکود استفاده کرد . از دیگر روش های کود مناسب درخت مرکبات روش پودری می باشد . در این روش کود به صورت خشک بر روی خاک پاشیده شده و با شخم زنی در خاک پراکنده می شود و به گیاه می رسد .

افزایش مقاومت در برابر استرس ها محیطی

هرچقدر مقاومت گل های تازه تشکیل شده در درختان مرکبات نسبت به استرس های محیطی مثل افزایش یا کاهش شدید رطوبت ، دما ، حمله آفات و عواملی از این دست بیش تر باشد میزان گلدهی و مهم تر از آن ضریب تبدیل گل به میوه هم بیش تر خواهد شد ، تامین احتیاجات کودی در دوره گلدهی بیش ترین تاثیر را در افزایش این مقاومت خواهد داشت .

کود مناسب درخت مرکبات

تامین احتیاجات کود گرانوله در درختان مرکبات در هر دوره از رشد و توسعه میوه اهمیت بسیاری  دارد ، ولی کوددهی در دوره گلدهی اهمیت بیش تری دارد چرا که برای داشتن یک میوه خوب حتما باید یک گلدهی خوب داشته باشیم .

دوره گلدهی در تمامی درختان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد که این اهمیت در درختان مرکبات هم صادق است ، ولی نکته مهم در اینجاست که کوددهی در دوره گلدهی بسیار حساس و به نوعی سخت است .

چرا که با کوچک ترین کم دقتی می ‌تواند ضررهای بسیار زیاد و بعضا جبران ناپذیری روی باردهی درختان مرکبات داشته باشد . شما برای انتخاب کود مناسب درخت مرکبات می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *