کود حیوانی چیست ؟

کود حیوانی چیست ؟

یکی از کاربردهای آن ها تقویت و غنای خاک مزرعه می باشد . این فضولات با نام کود حیوانی شناخته می شوند . کودهای حیوانی به علت خاصیت طبیعی و فواید زیاد همواره مورد توجه کشاورزان بوده و هست .

فوضولات حیواناتی مانند اسب ، گاو ، گوسفند و مرغ و ماکیان حاوی حجم بسیار بالای مواد آلی و مفید در کشاورزی هستند .

کود انسانی نیز در رده کود حیوانی حساب می شود . در بعضی کشورها بعد از انجام مقدماتی بروی آن ، از مدفوع انسانی به عنوان کود در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود .

کود حیوانی علاوه بر تأمین مواد مورد نیاز گیاه ، دارای خواص بی‌نظیری برای خاک هستند .

مصرف کودهاي حيواني در زراعت از بدو اهلي نمودن حيوانات شروع شده است . فضولات حيوانات وقتي روي زمين ريخته شد گياهان در ان محل رشد سريع تري داشته اند روي اين اصل مصرف ان در همان زمان ها شروع شده است .

کود حيواني برخلاف کودهاي شيميائي اثرات يک جانبه نبوده بلکه از يک طرف کمک بر تامين مواد غذايي را نموده و از طرف ديگر خصوصيات فيزيکي خاک را نيز اصلاح مينمايد . از جمله خواص کود حیوانی می توان به مواردی از قبیل افزایش نفوذ پذیری و نگه داری آب ، بالا بردن  هوادهی و هم چنین افزایش فعالیت بیولوژیکی خاک اشاره نمود .

شما برای خرید انواع کود حیوانی می توانید به سایت فروشگاهی زیما کود مراجعه نمایید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

کدام کود حیوانی مناسب تر است ؟

علاوه بر تفاوت در میزان عناصر غذایی در این دو نوع کود آلی ، میزان املاح کل کود گاوی از کود گوسفندی کم تر می باشد .

شاخص مهم در کیفیت کودهای گاوی و گوسفندی میزان املاح می باشد . به طوری که کود گاوی نسبت به کود گوسفندی در شرایط شوری بیش تر خاک ، بافت سنگین تر ، دوره های آبیاری بیش تر و بهره وری بیش تر دارد .

هم چنین ، به طور کلی کود گاوی نسبت به کود گوسفندی ، دارای عناصر کم مصرف بیش تری است .هم چنین با توجه به خصوصیات خاک ، آب و مدیریت آبیاری ، نوع کود دامی را انتخاب نمود .

بهترین زمان کود دهی درختان چه وقتی می باشد ؟

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که سلامت درختان و باردهی آن ها را تعیین خواهد کرد ، بهترین زمان کود دهی به درختان می باشد .

مشخص کردن زمان کود دهی بسیار مهم می باشد . اگر زمانی به درخت کود بدهید که خاک غنی از مواد معدنی و مواد مورد نیاز است نه تنها باعث رشد و بهبود گیاه نمی شود بلکه ممکن است باعث سوختگی ریشه شود .

در بعضی موارد دیده شده که کشاورزان برای جلوگیری از سوختگی ریشه زمان کود دهی را به تعویق می اندازند . این کار اشتباه است زیرا اگر کود در زمان مناسب خود به گیاه نرسد گیاه را وادار به استفاده از ذخایر غذایی خود می کند و در این صورت با انجام کود دهی باز هم گیاه غنی نمی شود .

تاثیر فرمالین در کشاورزی چگونه است ؟

یکی از روش های ضدعفونی خاک ، استفاده از ترکیبات شیمیایی تدخینی می باشد . این ترکیبات بسیار سمی هستند و برای سلامت انسان خطرناک می باشند . فرمالین ماده ضدعفونی کننده تدخینی می باشد . این محلول برای ضدعفونی خاک مورد استفاده قرار می گیرد . متیل بروماید ، ترکیب بی رنگ و بدون بو دیگری است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *