خرید کود مایع

کود مایع چیست ؟

کود مایع (Liquid Fertilizer) نوعی ترکیب شیمیایی متشکل از مهم ترین عناصر غذایی پر مصرف و کم مصرف مورد نیاز گیاه می باشد .

که به صورت کمپلکس قابل جذب از راه ریشه و برگ و همراه با مواد آلی نیاز تغذیه‌ای گیاه را تامین می‌کند . محلول پاشی گیاهان ، با کودهای مایع باعث شادابی گیاه و افزایش کمی و کیفی محصول می‌ گردد و به افزایش حاصلخیزی خاک کمک می‌ کند .

یکی از بهترین روش های غذا دهی گیاهان استفاده از کودهای مایع است چون کود مایع دسترسی مواد برای گیاه را آسان تر کرده و عناصر غذایی به سهولت به سیستم ریشه ها و برگ ها می رسد .

این کود ها در مقایسه با کودهای جامد و حیوانی و کودهای سبز سرعت جذب بالاتری دارند مخصوصا اگر به صورت محلول پاشی روی سطح برگ ها انجام شود قابلیت جذب مواد بیش تر خواهد بود و سرعت بیش تر و بازدهی بالاتری دارند .

نسبت قرار گیری عناصر غذایی به صورت برابر در اختیار گیاه قرار می گیرد و محاسبه دقیق تر و میزان مصرف کود برای هر گیاه امکان پذیر است . پس تغذیه گیاه با اطمینان و نسبت های صحیح اتفاق خواهد افتاد و از سمی شدن گیاه جلوگیری می کند .

شما می توانید برای فروش کود مایع به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمایید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

نحوه مصرف کود مایع به چه صورت می باشد ؟

مهم ترین طریقه مصرف این نوع کود به صورت محلول پاشی می باشد . برای آماده سازی محلول کود لازم است که حجم مشخصی از کود ، با مقدار مشخصی از آب مخلوط شود تا بتوان از آن محلول برای گیاه استفاده کرد .

چنان چه کود مایع خریداری شده را مستقیما بر روی گیاه استفاده نمایید ، به علت غلظت بالای عناصر برای گیاه مضر بوده و باعث مسمومیت و از بین رفتن آن خواهد شد .

کود مایع حاوی ازت ، فسفر ، پتاسیم ، منیزیم و عناصر ریز مغذی مانند آهن ، روی و منگنز و هم چنین اسیدهای آمینه ، اسید فولویک و اسید هیومیک می باشد .

این کود را میتوان در سیستم آبیاری قطره ای ، ترکیب با خاک و یا محلول پاشی برگ ها استفاده نمود .

کود مایع ضد تنش چیست ؟

همواره گیاه در محیطی هست که ممکن است چندین بار دچار تنش های نامساعد محیطی شود و این تنش ها در صورت تداوم و یا تشدید منجر به آسیب به گیاه و یا کاهش شدید عملکرد و فعالیت گیاه خواهد شد .

از عوامل نامساعد محیطی تنش زا می توان گرما ، سرما ، خشکی ، شوری ، تگرگ و … را نام برد . برای کاهش تاثیر تنش ها بر گیاهان و هم چنین ریکاوری گیاهان تنش دیده از کود مایع ضد تنش استفاده می شود . از این کودها می توان آمینون فورت و آمینون دبلیو اس پی را نام برد .

کود مایع ویژه چه کاربردی دارد ؟ 

تغذیه گیاهی یک موضوع بسیار پیچیده و اختصاصی است که بستگی به نوع گیاه و محیط رشد گیاه ( آب و هوا و شرایط خاک) دارد .

در ضمن مساله مهم دیگری هم وجود دارد آن هم نیاز گیاه در دوره های مختلف رشد و بازدهی هست که مقدار نیاز گیاه به عناصر غذایی متفاوت خواهد بود .

برای مثال میوه در دوره رشد خود به پتاسیم بالایی نیاز دارد . کود مایع پتاس بالای فولیمکس کا در این دوره کود مناسبی هست که می توان در برنامه تغذیه از آن بهره برد .

خرید کود مایع

برای بهبود حاصل خیزی خاک و بالا بردن میزان تولید محصولات کشاورزی استفاده از کود های شیمیایی امری ضروری می باشد ، اما علاوه بر آن کود مایع نیز کاربرد فراوانی دارد .

از این نوع کودها برای مرکبات و درختان میوه ، گل های زینتی و گیاهان آپارتمانی و به طور کل برای باغداری مورد استفاده قرار می گیرند که بهترین روش برای استفاده از ان ها محلول پاشی می باشد .

این نوع کود هم از طریق ریشه ها و هم از طریق برگ ها قابلیت جذب دارند و برای همه گیاهان زراعی و باغی کاربرد دارند .

این کود ها در مقایسه با کودهای جامد و حیوانی و کودهای سبز سرعت جذب بالاتری دارند مخصوصا اگر به صورت محلول پاشی روی سطح برگ ها انجام شود قابلیت جذب مواد بیش تر خواهد بود و سرعت بیش تر و بازدهی بالاتری دارند .

برای فروش کود مایع می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

کود مایع امروزه رواج گسترده ای یافته اند . در ادامه به کودهای مایع می پردازیم .

انواع کود مایع

کود مایع ویژه

هر گیاهی در طول دوره رشد خود به مواد مغذی متفاوتی نیاز دارد برای مثال میوه در دوره رشد خود به پتاسیم بالایی نیاز دارد. کود مایع پتاس بالای فولیمکس کا در این دوره کود مناسبی هست که می توان در برنامه تغذیه از آن بهره برد.

کود مایع ضد تنش

اگر گیاه در در شرایط محیطی در تنش های نامساعد محیطی شود و این تنش ها دارای تداوم باشد باعث آسیب یا کاهش عملکرد گیاه می شود.
از عوامل نامساعد محیطی تنش زا می توان به گرما، سرما، خشکی، شوری ، تگرگ و… اشاره کرد.

برای کاهش تاثیر تنش ها بر گیاهان و همچنین ترمیم گیاهان تنش دیده از کود مایع ضد تنش استفاده می شود. مانند: آمینون فورت و آمینون دبلیو اس پی.

فواید کود مایع

  • کود مایع به دو طریق قابل جذب هست :1_برگ 2_خاک . شما می‌توانید آنها را برای همه نوع از گیاهان زراعی و باغی استفاده نمائید.
  • این کود نسبت به انواع کود های سبز ، شیمیایی و حیوانی جذب سریع تری دارد که یکی از دلایل آن محلول پاشی روی برگ ها میباشد.
  • عناصر غذایی دقیق تر و کامل تر درا ختیار گیاه قرار میگیرد و میزان کود مصرفی و زمان مصرف آن قابل محاسبه است.
  • صرفه جویی در هزینه‌های تولید و تغذیه گیاه در این کود بیشتر است زیرا به دلیل مورد بالایی کنترل رو گیاه بیشتر است.
  • کاهش آلودگی محیط زیست مانند: (منابع خاک و آب) ؛ در قیاس با کودهای جامد بیشتر خواهد بود.
  • به دلیل قابلیت تنظیم مصرف کود در دوره رشد یا خواب گیاه میتوان آن را در برابر تغییرات پیش‌بینی نشده آب و هوا حمایت کرد.
  • کود مایع غالبا همراه با مواد آلی هست و همانطور که میدانید ، این مواد برای رشد گیاه بسیار مفید است.
  • انعطاف پذیری این کود از دیگر ویژگی های آن است زیرا از طریق هر سیستم کشاورزی و گلخانه‌ای مصرف این کود ممکن است و به علت پاستوریزاسیون
  • بیولوژیکی، این کود فاقد بذر علف هرز و هر گونه آلودگی میکروبی و انگلی است.
  • این کود به دلیل دارا بودن اسیدهای آمینه باعث افزایش کارایی و افزایش مقاومت در برابر استرس‌های کم آبی و حرارتی می شود.
  • این کود از عناصر غذایی پر مصرفی بهره مند است که حاوی ریز مغذی های ضروری مورد نیاز گیاه مانند منگنز ، آهن روی است.

مزایای استفاده از کود مایع در چیست ؟

برای فروش کود مایع باید از مزایای این کود اطلاع داشته باشید . کود مایع از هر دو طریق برگ و خاک قابل جذب هست و می ‌توانید آن ها را برای همه گیاهان باغی و زراعی مصرف کنید .

جذب کود مایع خیلی سریع تر از انواع کودهای شیمیایی ، حیوانی و کود سبز می باشد و به ویژه کاربرد آن به صورت محلول پاشی بر روی برگ‌ ها ، قابلیت جذب سریع تر با بازدهی بالاتری خواهد داشت .

در صورت استفاده از کود مایع ، نسبت عناصر غذایی به طور دقیق ‌تری در اختیار گیاه قرار می ‌گیرد و امکان محاسبه دقیق میزان و زمان مصرف کود مورد نظر برای هر گیاه وجود دارد . بنابراین تغذیه گیاه با اطمینان و کنترل بیش  تر با نسبت‌های صحیح انجام خواهد و از کمبود یا سمیت جلوگیری می ‌کند .

چه زمانی برای کود مایع دادن به گیاهان مناسب است ؟

برای فروش کود مایع باید در نظر داشته باشید که قبل از شروع کود‌دهی ، توجه به سن و نوع گیاه ضروری می باشد . کود دهی به گیاهان جوان تر کم تر و برای گیاهانی که رشد بیش تری و گل دارند می بایست بیش تر باشد .

دقت کنید تا در استفاده از کود زیاده روی نکنید تا باعث آسیب زدن به گیاهان نشوید . بهار و تابستان و فصل رشد گیاهان ، بهترین زمان برای کود دهی است . با خرید گیاه جدید و یا تعویض گلدان گیاه ، در ابتدا آن را در مکان مناسبی قرار دهید و یک ماه صبر کنید و بعد شروع به کود دهی کنید .

مواد تشکیل دهنده کود مایع چیست ؟

برای فروش کود مایع بدانید که این نوع کود یک نوع ماده و ترکیب شیمیایی است که از عناصر پر مصرف و کم مصرف که گیاه به آن ها نیاز دارد تشکیل شده است .

این کود به شکل کمپلکس قابلیت جذب از طریق ریشه و برگ ها را دارد و به کمک مواد آلی موجود در خاک نیاز گیاه را برطرف می سازد .

محلول پاشی این کود ها سبب طراوت و شادابی گیاهان و بالا بردن کمیت و کیفیت محصولات می گردد و منجر به حاصلخیزی خاک می شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *