مرغوب ترین کود

مرغوب ترین کود چیست ؟

برای خرید مرغوب ترین کود بدانید که بدون شک گیاهان احتیاجات ویژه جهت رشد مطلوب دارند ، همان ‌طور که دیگر موجودات زنده نیز دارند ،الزامی است این احتیاجات یا عوامل مورد نیاز رشد ، جهت رشد بهتر در تساوی باشند . این مورد باید مد نظر قرار داده شود که استفاده چیزهای مناسب بیش از اندازه ، امکان دارد بسیار زیان‌ آور باشد .

مرغوب ترین کود چیست ؟

زیست‌ شناسان از واقعه‌ ای به نام “عامل محدود کننده” یاد می‌ کنند . در صورتی که یک گیاه این امکان را داشته باشد همه موارد مورد نیاز را کسب کند ، به جز یک مورد ، همان یک چیز عامل محدود کننده است و فقدان آن رشد گیاه را سست می ‌سازد .

کود شیمیایی مرغوب ترین کود محرک رشد

بر روی کودهای شیمیایی سه عدد روی آن نوشته شده است که مشخص کننده میزان مناسبی نیتروژن ، فسفر و پتاسیم در آن مرتبه است .

یک کود با شماره اول بیش تر برگزینید و گیاه خود را با آن تغذیه نماید . گیاه خود را در مکان گرمی قرار دهید . رشد گیاه بر مبنای عکس ‌العمل‌ های بیوشیمیایی بی‌ اندازه است و به دما بستگی دارد .

مثل مقدار رطوبت ، گیاهان گوناگون به دما خاصی برای رشد نیاز دارند ، پس دمای محیط را بر اساس نیاز گیاه خود تنظیم نمایید .

ریز مغذی ها در کوددهی گیاهان آپارتمانی چیست ؟

برای خرید مرغوب ترین کود بدانید که بعد از درشت مغذی ها ، نوبت به ریز مغذی ها می رسد . گیاهان آپارتمانی به مقادیر کم تری از عناصر ریز مغذی نسبت به عناصر درشت مغذی احتیاج دارند .

علت آن که به این گونه عناصر ریز مغذی گفته می شود آن است که این عناصر تنها یک درصد از وزن خشک گیاهان آپارتمانی را تشکیل می دهند و نیازی به خرید عمده ی آن ها جهت تغذیه و تقویت گیاهان آپارتمانی نیست .

مرغوب ترین کود کاربردی دارد ؟

نیتروژن ، مرغوب ترین کود جهت رشد سریع بذر میوه می‌ باشد . برای تمامی بذرها یا گیاهان و درختان به ‌کارگیری کود ازت ، از ارکان همیشگی
کود دهی می باشد .

عنصر نیتروژن تحریک کننده رشد رویشی گیاه می ‌باشد پس وقتی که هنوز گیاه به فاز زایشی ورود نیافته است نیاز است این کود به کار برده شود . موردی که باید باغداران در نظر بگیرند این است که در صورتی که نیتروژن در وقت مناسب استفاده نشود نتیجه عکس دارد .

خرید مرغوب ترین کود

گزینش درست کود شیمایی مناسب برای این گیاهان یکی از دشوار ترین مرحله ها در روند رشد و نمو گیاهان می باشد . کودها در ترکیب ، مواد معدنی و شیوه ساخت با هم فرق دارند .

بعضی از کودهای شیمیایی برای گیاهان دارای برگ و بعضی جهت رشد و نمو گل و درخت میوه کار برد دارند . برای گزینش کود صحیح مورد نیاز گیاه ، الزامی است اول احتیاج گیاه را بفهمیم و پس از آن نمونه درست این کود را خریداری کرده و برای گیاه مورد نظر به کار بریم .

خرید مرغوب ترین کود

گیاه خود را در خاک مطلوب قرار دهید . اغلب گیاهان ، خاکی که از لحاظ بافت متوسط باشد را می ‌پسندند . بافت متوسط یعنی خاک شامل ماسه ، سیلت ، رس و مواد آلی متعادل باشد .

کمی ماسه در خاک گیاه خود قرار دهید . اما در صورتی که گیاه شما از گونه‌ ای است که باید مواد ارگانیک زیادتری استفاده کند ، هوموس یا کمپوست به آن بیافزایید .

گیاه خود را با مواد مقوی لازم تغذیه نمایید . تقریبا 16 ماده مغذی جهت پرورش گیاهان اهمیت دارند . خاک مرغوب احتیاج به خیلی از این مواد را برآورده می‌ سازد ، و خیلی از کودها در فروشگاه‌ ها ارائه می‌ شوند تا به عنوان کامل کننده مواد مغذی برای خاک به کار برده شوند .

شما برای خرید مرغوب ترین کود می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن دیدن نمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *