کود خشک

کود خشک چیست ؟

کود خشک به صورت دانه ای ، پودری و یا کود گرانول در بازار عرضه می شوند . اندازه ذرات از یک کود به کود دیگر متفاوت می باشذ .

هم انواع دانه درشت که اندازه دانه سیب هستند و هم انواع دانه ریز که حالت پودری دارند موجودند . کود خشک را عموما برای اصلاح خاک و در ترکیب با خاک(طبق دستور توصیه شده) استفاده می شوند . نحوه استفاده از کود گرانول یا کود کامل جامد به صورت ریختن روی خاک گیاه می باشد .

کود خشک تکمادهای به چه صورت می باشند ؟

در انواع کودهای خشک ، کود خشکتک‌ماده‌ای از یک منبع مشخص تولید شده‌ اند . برای مثال ، کود اوره از انواع کودهای تک‌ ماده می باشد که کود خشک نیز محسوب می‌ شود .

کودهای تک‌ماده مانند سایر انواع کودها با درصدهای NPK بر روی آن عرضه می‌ شوند . برخی از کشاورزان با خرید کود های تک‌ ماده ، مخلوط دلخواه خود را با ترکیب آن ها تولید می‌ کنند .

مزایای کودهای خشک در چیست ؟

یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های کود های خشک آن است که استفاده از آن ها برای گیاه محدودیت زمانی ندارد ، گیاه می‌ تواند مواد مغذی مورد نیازش را در محدوده زمانی طولانی جذب کند .

اهمیت این مزیت زمانی بیش تر مشخص می‌ شود که این کودها پیش از کشت با خاک مخلوط می‌ شوند . با این که اصلاح اولیه خاک ممکن است طول بکشد ، وجود این کودها در خاک در دراز مدت از زمان عملیات کشاورزی می‌ کاهد .

مزیت دیگر کاربرد کودهای خشک آن است که اگر دور از رطوبت و نور زیاد قرار گیرند ، تا مدت زمان بسیار طولانی می‌ توان از آن ها استفاده کرد .

علامت NPK روی بسته کود خشک چیست ؟

کود NPK به کمک سه عدد روی برچسب آن نشان داده می‌ شود . این اعداد به‌ترتیب مقادیر نیتروژن (ازت) ، فسفر (فسفات) و پتاسیم (پتاس) هستند .

مقدار NPK کود درصد عناصر موجود در آن را بیان می‌ کند . باغبان باید از مفهوم این اعداد مطلع باشد اما هنگام مقایسه این اعداد روی کودهای مختلف نباید گمراه شد . هر دو نوع کود خشک و مایع دارای مقادیر NPK هستند ، هم چنین روی بر چسب آن ها فهرستی از مواد تشکیل‌ دهنده ، موجود است .

کود خشک چیست ؟

کودهای خشک ، که به‌ نام کودهای دانه‌ ای ، پودری یا کود گرانوله هم شناخته می‌ شوند ، در حالت خشک به بازار عرضه می‌ گردند .

اندازه و ثبات کودهای خشک تا حد زیادی به برند و مواد اولیه آن بستگی دارد . انسجام فیزیکی کودهای خشک انواع مختلفی دارد ، از دانه‌ های درشت گرفته که به اندازه هسته سیب هستند تا دانه‌ های ریز که به حالت پودر در آمده‌ اند . با این حال ،  اغلب کود های خشک به این حالت نیستند و دانه‌ های آن ها به‌ اندازه ذرات شن است .

کودهای خشک معمولاً برای اصلاح خاک هستند و با گذشت زمان ، برای مصرف گیاه در داخل خاک پخش می‌ شوند .

شما برای خرید کود خشک می توانید به سایت فروشگاهی زیما کود مراجعه نمایید و ضمن خرید از این شایت از دیگر محصولات آن دیدن نمایید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *