روش کود دهی

روش کود دهی

روش‌های مختلفی با توجه به نیاز گیاه برای انجام کود دهی وجود دارد. با این حال همانطور که توضیح دادیم؛ روش کود دهی صحیح به نوع گیاه شما بستگی خواهد داشت. معمولاً کشاورزان بنا بر تجربه‌های قبلی اقدام به کوددهی به گیاه خود می‌کنند.

اما در صورتی که روش کود دهی شما اشتباه باشد؛ چه مشکلاتی برای گیاه ایجاد خواهد شد؟ در چنین شرایطی بهتر است حتماً روش‌های مختلف کوددهی به گیاه را بررسی کرده و در نهایت روش مناسب را انتخاب کنید. در ادامه جهت آگاهی هرچه بیشتر کشاورزان و گلخانه داران توضیحات تکمیلی در رابطه با انواع روش‌های کود دهی را ارائه کرده‌ایم.

بهترین روش کود دهی درختان

همانطور که توضیح دادیم؛ بهترین روش کوددهی درختان کاملاً به ژنتیک گیاه، نیازهای تغذیه‌ای و همچنین بستر پرورش گیاه ارتباط دارد. در واقع شما باید با بررسی کامل اطلاعاتی از این دست شخصاً بهترین روش کوددهی برای درختان را پیدا کنید.علاوه بر اینکه با آزمون و خطا می‌توانید بهترین روش کوددهی به درخشان یا گیاهان خود را پیدا کنید؛کمک گرفتن از یک کارشناس گیاه شناسی هم می‌تواند مفید باشد.

بهترین روش کود دهی درختان

به هر حال در نهایت شما باید بر اساس نیاز گیاه خود روش کوددهی صحیح را انتخاب کنید. اما گاهی اوقات ممکن است گیاه به روش کوددهی که از لحاظ علمی برای او مناسب است پاسخ مثبتی ندهد؛ در چنین شرایطی شما باید با امتحان کردن روش‌های مختلف کوددهی، در نهایت بهترین گزینه ممکن برای گیاهان خود را پیدا کنید.

 آشنایی با روش کود دهی

انواع مختلف روش‌های کود دهی به دلیل شرایط پرورش خاص هر کدام از انواع گیاهان ممکن است حتی برای آن‌ها مضر به نظر برسد؛  بنابراین یاید به شدت مسئله استفاده از کود مناسب همراه با روش مناسب را جدی گرفت. به طور کلی هر کدام از روش‌های کوددهی در فصول مختلف و به منظور متفاوتی کاربردی خواهد بود. بنابراین برای انتخاب روش کود دهی مناسب یا بهترین روش باید حتماً با نیاز گیاه خود آشنایی داشته باشید.

 آشنایی با روش کود دهی

همچنین در صورت تهیه محصولات کشاورزی و کود گیاهان خود از فروشگاه زیما کود، می‌توانید اطلاعات تکمیلی در رابطه با نحوه مصرف کودها و روش صحیح کود دهی به گیاه خود را از کارشناسان ما کسب کنید.

انواع روش کود دهی درختان

به طور کلی چهار روش رایج برای کوددهی به گیاهان و درختان وجود دارد. همانطور که قبل از این اشاره کردیم؛ پرورش دهندگان گل و گیاه باید از هر کدام از این روش‌ها با توجه به نوع گیاه خود استفاده کنند.

انواع روش کود دهی درختان

اما معمولاً هر کدام از این روش‌ها یک کاربرد اختصاصی دارند که کشاورزان هم با همان هدف از روش مورد نظر استفاده خواهند کرد. در واقع می‌توان گفت هر کدام از روش‌های کوددهی به درختان اثرگذاری متفاوت خواهند داشت. ما در فروشگاه محصولات کشاورزی زیما کود تلاش کرده‌ایم تا به صورت کامل کاربردها و نحوه انجام هر کدام از روش‌های کوددهی را شرح دهیم.

  • پخش سطحی

در روش پخش سطحی معمولاً کود به صورت جامد بر روی خاک گیاه پاچیده می‌شود. در این روش کود گرانوله فوت توسط خاک به مرور اتفاق می‌افتد و به همین خاطر برای تغذیه سریع گیاه ممکن است این روش کوددهی مناسب نباشد. الیته پخش سطحی مدت‌ها است که به عنوان اصلی‌ترین روش کود رسانی به درختان و گیاهان آپارتمانی شناخته می‌شود.

  • چالکود

کشاورزان در روش چالکود کود را به اعماق زمین تزریق کرده و این کود به مرور از طریق ریشه‌ها جذب گیاه خواهد شد. در روش چالکود کود کاملاً به خورد گیاه خواهد رفت و همچنین در این روش هم کشاورزان از کود جامد استفاده می‌کنند. البته ممکن است فرآیند کود رسانی به گیاه بسیار کند طی شود؛ اما اگر در زمان مناسبی از سال نسبت به انجام این کار اقدام کنید؛ دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

  • محلول‌پاشی

برای انجام روش کود دهی به روش محلول پاشی باید از کود مایع استفاده کرد. در واقع در این روش کشاورز کود را از طریق آبپاش بر روی سطح گیاه و شاخ و برگ آن پخش خواهد کرد. کود از طریق شاخ و برگ گیاه جذب می‌شود و این روش برای غذارسانی سریع به درختان بسیار مناسب خواهد بود.

  • کودآبیاری

در روش کود آبیاری باید مقدار لازم از پودر مایع یا جامد کود را با آب مصرفی گیاه ترکیب کرده و به مرور به خورد گیاه بدهید. استفاده از این روش کاملاً به نوع گیاهی که شما از آن نگهداری میکنید بستگی دارد و بهتر است پیش از انجام این کار با یک گیاه شناس مشورت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *