کود افزایش ریشه

برخی از انواع کودهای طبیعی یا شیمیایی تاثیر بیشتری بر روی رشد ریشه‌ها داشته و به عنوان کود افزایش ریشه شناخته می‌شوند. همچنین از آن جایی که کودهای افزایش ریشه دارای ترکیبات خاصی هستند؛ باید حتما از محصولات مناسبی به این منطور استفاده کنید.

در واقع همه کودها برای افزایش ریشه مناسب نیستند و به همین خاطر هم انتخاب محصول مناسب نیاز به کسب اطلاعات کافی دارد. معمولا کودهایی که دارای عنصر نیتروژن هستند برای افزایش ریشه‌ها کاربردی بوده و تولید کنندگان با استفاده از این کودها به کشت محصول می‌پردازند.

با این حال تنها عنصر فراهم آوری کودهای افزایش ریشه نیتروژن نیست و از سایر ترکیبات شیمیایی همچون آمونیوم، نیترات و اوره هم به این منظور استفاده می‌کنند. با این حال ما در ادامه انواع مختلف کودهای مناسب افزایش رشد ریشه‌ها و ترکیبات آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

بهترین کود افزایش ریشه

به طور کلی انواع کودهای مایع و جامد با وجود تفاوت‌های فیزیکی که با یکدیگر دارند؛ می‌توانند برای افزایش رشد ریشه‌ها به شدت مناسب باشند. در واقع هر یک از انواع کودهای مایع و جامد با وجود این که به خوبی عمل تغذیه رسانی به گیاه را انجام می‌دهند؛ توانایی افزایش رشد ریشه‌ها را هم دارند.

بهترین کود افزایش ریشه

همچنین از آن جایی که هر یک از کودهای مایع و جامد دارای ترکیبات متفاوتی هستند؛ مجموعه‌ای از کودهای افزایش ریشه وجود دارند که کشاورزان امکان استفاده از آن‌ها را برای محصولات خود خواهند داشت. در ادامه بهترین کودهای افزایش رشد ریشه‌ها را معرفی کرده‌ایم.

کود مایع بر پایه نیتروژن: این نوع کود افزایش ریشه در حالت مایع و دارای عنصر نیتروژن است. نیتروژن به شدت در فرآیند افزایش رشد ریشه‌ها تاثیر گذار است.

کود مایع بر پایه فسفر: این کود در حالت مایع بوده و دارای عنصر فسفر یا ترکیبات فسفات است. کودهای دارای فسفات نقش گسترده‌ای در افزایش رشد ریشه‌ها دارند.

کود مایع بر پایه پتاسیم: این نوع کود افزایش ریشه با انواع مختلف شامل مواردی همچون سولفات پتاسیم، نیترات پتاسیم، فسفات پتاسیم، سیلیکات پتاسیم از جمله بهترین محصولات موجود در بازار برای افزایش رشد ریشه‌ها و همچنین بهبود غذارسانی به ریشه است.

کود مایع ترکیبی: کود مایع ترکیبی از جمله محصولاتی است که از ترکیب چندین کود مایع مختلف تولید شده است و ممکن است در شرایط خاص، این کود افزایش ریشه در رشد ریشه های خیلی تسریع بخش است.

کود نیتروژن: کود جامد نیتروژن بر پایه عنصر نیتروژن طراحی و در بازار عرضه شده است.

کود فسفر: کود جامد فسفر یکی از بهترین کود افزایش ریشه می باشد که از لحاظ کشاورزی می‌تواند برای تقویت ریشه گیاه گزینه مناسبی باشد.

کود پتاسیم: کود پتاسیم جامد و کودهای جامد حاوی عنصر پتاسیم همگی در مجموع برای رشد بیشتر گیاه مناسب هستند.

کود آهن: آهن از جمله مواد معدنی مورد نیاز گیاهان است و از آن جایی که باعث تولید کلروفیل می‌شود؛ برای گیاهان کاملا مناسب است.

کود کلسیم: کود کلسیم یا همان کود سولفات و کربنات کلسیم، باعث افزایش تغذیه رسانی به گیاه و همچنین تقویت ریشه‌ها خواهند شد.

کود حیوانی: کود حیوانی یکی از کامل‌ترین منابع تغدیه‌ای برای گیاهان و حاوی عناصری از جمله پتاسیم، منیزیم، نیتروژن و فسفر است. این نوع کود افزایش ریشه همچنین به تقویت ریشه گیاهان هم کمک می‌کند.

کود رشد سریع افزایش ریشه

همانطور که دریافت کردید؛ اغلب کودهایی که حاوی عناصری همچون پتاسیم  نیتروژن و فسفر هستند؛ می‌توانند به تقویت و تغذیه ریشه گیاهان کمک کنند. اما برخی از سایر کودها به عنوان مکمل یا منابع کامل تغذیه گیاهان هم می‌توانند نقش گسترده‌ای در افزایش رشد ریشه آنها داشته باشند.

کود رشد سریع افزایش ریشه

به طور مثال کود آهن یا کود کلسیم از جمله کودهای افزایش رشد ریشه هستند که به دلیل داشتن نقش مکملی در تغذیه و رساندن مواد معدنی به ریشه گیاه برای تقویت ریشه آن هم موثر واقع خواهند شد. علاوه بر این موارد، کود حیوانی به عنوان یکی از کامل‌ترین منابع تغذیه گیاهان شناخته شده است و به همین خاطر با استفاده از آن ریشه گیاه هم تقویت خواهد شد‌.

خرید کود افزایش ریشه

اگر قصد خرید کود افزایش ریشه را دارید؛ خبر خوب این است که مجموعه زیما کود اقدام به موجود کردن انواع کودهای افزایش ریشه با هدف دسترسی آسان‌تر مصرف کنندگان و کشاورزان به این دست محصولات کرده است. بنابراین شما می‌توانید با چندین گام ساده و مراجعه به سایت زیما کود یا حتی تماس با تیم فروش مجموعه ما اقدام به خرید کود افزایش ریشه کنید.

خرید کود افزایش ریشه

همچنین باید توجه داشته باشید که این کودها به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارند؛ به شدت برای افزایش رشد ریشه‌ها مناسب هستند و می‌توانند تاثیرات گسترده‌ای را از این لحاظ بر روی افزایش رشد ریشه‌ها بگذارند. بنابراین اگر شما هم قصد پرورش گیاهان مختلف را دارید؛ به هیچ وجه از فرصت افزایش ریشه با کود گرانوله و طبیعی غافل نشوید.

کود شیمیایی افزایش ریشه

در حال حاضر اغلب کودهای افزایش ریشه موجود در بازار شیمیایی هستند و با ترکیب برخی از عناصر مفید در آزمایشگاه به مرحله تولید رسیده‌اند.

با این حال منظور از کود شیمیایی کودهای سمی یا مضر برای گیاهان نیست؛ در واقع کودهای شیمیایی همانند کودهای طبیعی به صورت خاص فرآوری شده‌اند تا ریشه گیاهان را به خوبی تقویت کنند. همچنین باید توجه کنید که اغلب این کودها نقش خاصی را بر عهده دارند و پیش از خرید کود افزایش ریشه مورد نظر باید به کاربرد آنها توجه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *