کود برای گلدهی

برای گلدهی هر چه بهتر گیاهان باید حتما از محصولات اختصاصی استفاده کرد. کود برای گلدهی، یکی از بهترین محصولات کشاورزی است که در مدت زمان کوتاهی هم باعث ازدیاد گل و میوه گیاهان خواهد شد.

با این حال برخی از کودها نقش گسترده‌تری در افزایش گلدهی گیاهان آپارتمانی و باغچه‌ای دارند. این کودها حاوی عناصر تقویت کننده باردهی گیاه از جمله پتاسیم، آهن، روی، منگنز و فسفر بوده و به همین خاطر هم مواد اولیه مورد نیاز گیاهان برای گلدهی را تامین می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین کودهایی که مواد مورد نیاز برای گلدهی بهتر گیاهان را دارند معرفی کرده‌ایم.

بهترین کود برای گلدهی

در ادامه تعدادی از بهترین کودهای کشاورزی برای افزایش گلدهی گیاهان را معرفی کرده‌ایم:

بهترین کود برای گلدهی

  • کود npk20-20-20: این کود یکی از بهترین کود های ان پی کی است. کود سه بیست کیفیت بسیار بالایی دارد و گلدهی گیاه را به شکل معجزه آسایی افزایش میدهد. همچنین این کود هر سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم را در حدود ۲۰ درصد دارا است. به خاطر وجود همین عناصر، استفاده از کود ۳ بیست برای افزایش گل های گیاهان انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.
  • کود npk10-10-10: این کود یکی از بهترین‌ها است و در حدود ۱۰ درصد نیتروژن ، ۱۰ درصد فسفر و۲۰ درصد هم پتاسیم دارد. وجود همین عناصر در کود ۳ ده باعث افزایش گلدهی گیاهان در طولانی مدت خواهد شد.
  • کود npk36-12-12: این کود هم با داشتن حدود ۱۲ درصد نیتروژن، ۱۲ درصد فسفر و ۳۶ درصد پتاسیم می‌تواند در روند افزایش گلدهی گیاهان بسیار موثر عمل کند. زیرا به طور کلی درصد بالای پتاسیم موجود در این کود به افزایش میزان رشد جوانه ها و گل های گیاهان کمک خواهد کرد.
  • کود npk38-11-3: این کود بیشتر برای افزایش گلدهی گیاهان کاکتوس کاربرد دارد. در واقع کود npk38-11-3 با دارا بودن ۳ درصد نیتروژن، ۱۱ درصد فسفر و ۳۸ درصد پتاسیم، یکی از محصولات مناسب برای کاکتوس‌ها خواهد بود. زیرا به طور کلی گیاه کاکتوس چندان نیازی به عنصر نیتروژن ندارد و این ماده در کود برای کاکتوس مناسب نیست.

مزایا استفاده از کود برای گلدهی

به طور کلی استفاده از انواع کودهای کشاورزی برای رشد هر چه بهتر گیاهان توصیه می‌شود. اما مزایای استفاده از کودهای اختصاصی گلدهی می‌تواند موارد بیشتری را هم شامل شود.

مزایا استفاده از کود برای گلدهی

به طور مثال با استفاده از کودهای افزایش گلدهی، نیاز گیاه نسبت به مواد معدنی از جمله منیزیم، روی و سایر عناصر رفع خواهد شد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای استفاده از انواع کود برای گلدهی گیاهان به صورت کامل اشاره کرده‌ایم:

  • افزایش پیدا کردن تحمل گیاهان در برابر آفات رایج
  • جمع شدن آب در گیاهان، افزایش مقاومت ریشه و طولانی شدن عمق ریشه
  • رشد هر چه بهتر نی و ساقه گیاه
  • تقویت گیاه و آماده سازی آن برای تشکیل دانه
  • افزایش رنگ سبز گیاه و نمود طراوت و شادابی آن
  • افزایش و رشد گل و میوه
  • شیرین تر و درشت تر شدن میوه‌های گیاهان
  • افزایش یافتن جوانه و برگ

خرید کود برای گلدهی

اگر قصد خرید کود برای گلدهی را دارید؛ باید حتما این نوع کود را از یک فروشگاه مطمئن تهیه کنید. در واقع برخی از کود گرانوله کیفیت لازم را ندارند و دلیل آن معتبر نبودن فروشگاهی است که خرید خود را از آن انجام داده‌اید.

خرید کود برای گلدهی

همچنین باید توجه کنید که انواع کودهای مناسب گلدهی نه تنها باعث افزایش گل‌ و جوانه‌های گیاه می‌شوند؛ بلکه به مرور زمان میزان باردهی یا همان تولید میوه گیاه هم افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین شما با خرید کود برای گلدهی با کیفیت از فروشگاه محصولات کشاورزی زیما کود، به دو هدف گلدهی بیشتر و رشد میوه دست پیدا خواهید کرد.

کود شیمیایی برای گلدهی

کودهای شیمیایی یا آزمایشگاهی محصولاتی هستند که به صورت انحصاری در آزمایشگاه با برخی عناصر، جهت افزایش گلدهی گیاهان تولید شده‌اند. این محصولات همچنین به شدت برای استفاده به عنوان تغذیه گیاه مناسب هستند و به همین خاطر هم با استفاده از این محصولات دیگر نیازی به سایر تقویت کننده‌ها نخواهید داشت.

در حال حاضر فروشگاه زیما کود انواع مختلف محصولات اورجینال کود برای گلدهی را موجود کرده است و به همین خاطر هم با مراجعه به سایت می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *