زئولیت گرانوله

فروش زئولیت گرانوله

زئولیت گرانوله یکی از انواع کود گرانوله میباشد پس در ابتدا باید با کود گرانوله آشنا شویم ، پس برای این کار میتوانید مقاله کود گرانوله چیست را مطالعه بفرمایید.

خاک زئولیت در تولید کود کشاورزی ، خوراک دام و طیور ، کف سالن مرغ داری‌ ها ، تولید بلوک سیمانی سبک و سایر موارد کاربرد زیادی دارد .

برای فروش زئولیت گرانوله باید بدانید که دارای موادی مانند پتاسیم ، کلسیم ، سدیم ، آلومینیوم ، منیزیم ، سیلسیوم ، فسفر، گوگرد ، منگنز ، و … است به عنوان بهترین مکمل غذایی دامی و کودهای کشاورزی محسوب شده و در بهره برداری و تولید بیش تر محصولات کشاورزی و دامی نقش مهمی ایفا می ‌نماید .

مهم ترین استفاده زئولیت در تولید پاک کننده های لباس می باشد . هم چنین در پزشکی و کشاورزی نیز کاربرد دارد . از بین زئولیت‌ های طبیعی فقط 9 نوع به مقدار زیاد در طبیعت یافت می ‌شوند .

خواص فیزیکی و شیمیایی زئولیت‌ های طبیعی متفاوت بوده و در بین نمونه ‌های مختلف یک نوع خاص از زئولیت نیز تفاوت‌ هایی در خواص فیزیکی ( اندازه منفذ ، اندازه بلور ، ظرفیت تبادل یونی و ظرفیت جذبی ) و ترکیب شیمیایی وجود دارد .

موارد استفاده زئولیت‌ های مصنوعی و طبیعی از خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ ها نشأت می‌ گیرد که خود آن هم به نوبه خود تابعی از ساختمان بلوری و ترکیب شیمیایی زئولیت‌ ها می باشد .

ساختار این گروه از کانی ها متخلخل بوده و با رنگ های زرد ، سفید و قهوه ای مایل به قرمز و گاها بی رنگ در طبیعت پیدا می شوند .

اثرات اکولوژیکی زئولیت در چیست ؟

برای فروش زئولیت گرانوله باید بدانید که کاربرد زئولیت در خاک‌ های کشاورزی باعث عدم آلودگی آب‌ های تحت الارضی بر اثر کود فسفاته می ‌گردد هم چنین عـناصر سـمی سنگین را به دام می ‌اندازد .

خصوصاً از رشد سموم بخصوص افلاتوکسین در خاک ، ساقه و برگ ‌ها و محصول به دست آمده جلوگیری می ‌کند . نتیجه این عـملکرد نه تنها باعـث تهیه محصولات کشـاورزی سالم تر و در نتیجه سـلامـت غذایی جامـعه مـی ‌شود ، بلکه کاهش حضور این سموم در برگ‌ ها ،‌ ساقه ‌ها و دانه‌ ها و مصرف آن‌ ها توسط دام‌ ها و هم چنین افزودن زئولیت به غذای حیوانات باعث تولید پروتئین سالم‌ تر می ‌گـردد ، که خـود منجر به تغذیه سالـم جامـعه می ‌شود .

خواص زئولیت گرانوله

برای فروش زئولیت گرانوله در نظر داشته باشید که با توجه به قرار گرفتن ماده زئولیت در بین لیست محصولات دانش بنیان و وجود معادن زئولیت در کشور و ارزان بودن نسبت به مواد دیگر قابل استفاده و کاربرد در صنایع مختلف بوده است و توجه محققان به سمت این ماده معدنی جلب گردیده است .

در حال حاضر با توجه به پیشرفت علوم و پیدایش علم نانو می‌ توان جهت ارتقا کارایی زئولیت تغییراتی در ساختار این ماده معدنی (تغییرات شبکه ای و …) به وجود آورد و یا به صورت کامپوزیت (پوسته-هسته) با دیگر مواد مانند نقره ، آهن ، مس ، روی و … ایجاد کرد و خواص این ماده معدنی پر مصرف را افزایش داد .

عملکرد زئولیت گرانوله

برای فروش زئولیت گرانوله فضـولات دام‌ هایی که مصرف کننده زئولیت گرانوله و عـلوفه سالم تر هسـتند و از طرفی به خـودی خود دارای سـموم کمتری هستند ، به سـرعت سفـت و کلوخ نمـی ‌شوند .

تخم انگـل‌ ها در آن ‌ها رشـد نمی‌ کنند و بـوی نامطبوع کم تری دارند . کودهای همراه با زئولیت رطوبت کم تری دارند و اوره آن ها به سرعت در خاک جذب نمی‌ شود .

زئولیت این اوره را به سـرعت جذب و به نیـتروژن قابل جـذب تبدیل می ‌نماید . لذا با استـفاده از زئولیت می ‌توان از کود گرانوله طبیعی تازه و خیس بلافاصله بهره برداری کرد . به این ترتیب نقش خود را در چرخه اکولوژیک و سلامت محیط زیست نیز نشان می ‌دهد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *