فروش اوره

فروش اوره

اوره از انواع کودهای نیتروژن می باشد . در ادامه این مقاله به فروش اوره می پردازیم .

برای فروش اوره صادراتی در زیماکود میتوانید ما را در این صفحه همراه کنید.

آیا مصرف بیش از حد کود اوره مشکل ساز میشود ؟

مهم ترین نکته ای که قبل مصرف کود اوره باید به آن دقت کرد این جمله است : کیفیت کود ، مهم تر از کمیت آن است.

مقدار زیاد کود اوره به علت مقدار زیاد نیتروژن روی گیاه اثرات منفی دارد.

همچنین این موضوع روی محیط پیرامون نیز اثرات منفی می‌گذارد: به علت قابلیت حرکت بالای نیتروژن در آب، نشت این ماده از آب‌های مناطق کشاورزی به سایر آب ها می‌تواند خطرناک باشد. پس سعی کنید در میزان مصرف کود اوره دقت بالایی به خرج دهید.

فرآیند ساخت کود اوره به چه صورت می باشد ؟

اوره زمانی تولید میشود که دی ‌اکسید کربن با آمونیاک غیرهیدرات در دمای 180 درجه شانتی گراد ، تحت فشار بالا واکنش دهد.

اوره ی به دست آمده فرآوری شده و سپس به شکل دانه ها یا توپک های جامدی درمی آیند که پریل نام دارند .
البته اوره خشک در آب کاملاً محلول است و باید تا زمان مصرف دور از رطوبت نگه داری شود .

کاربرد اوره به عنوان کود شیمیایی

برای فروش اوره در نظر داشته باشید که از آن جا که مقدار نیتروژن آن زیاد می باشد و به راحتی به خاک آمونیاک تبدیل می شود ، اوره یکی از غلیظ ترین کودهای ازت است .

یک ترکیب ارزان قیمت ، که در کودهای مختلط گنجانیده شده و هم چنین به تنهایی در خاک اعمال می شود یا روی شاخ و برگ ها پاشیده می شود .

با فرمالدئید به کودهای متیلن اوره می دهند ، که نیتروژن را به آرامی ، مداوم و یک نواخت آزاد می کنند ، در هر سال یک بار مصرف می شود . استفاده از این ماده برای ساختن رزین اوره فرمالدئید تنها از نظر کاربرد آن به عنوان کود در درجه دوم اهمیت قرار دارد .

البته برای فهمیدن این کاربرد ها بهتر است که کود شیمیایی را بهتر بشناسید .

نحوه مصرف کود اوره به چه صورت می باشد ؟

برای فروش اوره باید در نظر داشته باشید که وقتی اوره روی سطح خاک قرار می ‌گیرد ، طی یک فرآیند شیمیایی به بی‌ کربنات آمونیوم تبدیل می ‌شود .

آمونیوم تبدیل به گاز می ‌شود ، اگر از این گاز محافظت نشود ، از بین خواهد رفت . برای حداکثر کارایی این کود ، باید آن را با خاک مخلوط کرد .

برای رسیدن به این هدف دو روش وجود دارد : یا باید اوره روی سطح خاک پخش شود و سپس فوراً با خاک به‌ خوبی شخم زده شود یا این که اوره مستقیماً در داخل خاک تزریق گردد .

در روش دوم می‌ توان اوره را روی سطح خاک پخش کرد و سپس با یک آبیاری سنگین ، اوره ‌های محلول را به بخش ‌های پایینی خاک هدایت نمود .

مزایای استفاده از کود اوره در چیست ؟

برای فروش اوره بدانید که اوره می‌ تواند بیش ترین مقدار نیتروژن را با کم ترین قیمت در اختیار خاک و کشت قرار دهد .البته کودهای نیتروژنی زیادی در بازار میباشد که کار عنصر نیتروژن را برای گیاه تامین میکند که از بین آنها سولفات آمونیوم (فروش سولفات آمونیوم) مناسب ترین جایگزین این کود است.

این ماده به‌ سادگی انبار می ‌شود و در دراز مدت خطر آتش ‌سوزی ندارد .

اوره را می ‌توان یا به تنهایی استفاده کرد یا با کودهای دیگر مخلوط نمود . برای گیاهانی که در خاک‌ های اسیدی بهتر رشد می ‌کنند ، کود اوره از بهترین گزینه ‌هایی می باشد که موجب اسیدی ‌شدن خاک می ‌شود .

کود اوره در کشت محصولاتی چون ذرت ، توت فرنگی و سایر گیاهانی که به نیتروژن بالایی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد ، کود اوره قادر است مقادیر بالایی از نیتروژن را فوراً در اختیار گیاه بگذارد .

معایب استفاده از کود اوره در چیست ؟

  • آمونیومی که بعد از واکنش‌های شیمیایی که با مصرف اوره در خاک ایجاد میشود در زمین های کشت بزرگ مشکل ایجاد میکنند.
  • انحلال بالای اوره باعث می‌شود که انبار نمودن آن ، اجبارا به صورت خشک انجام شود.

اوره مایع چیست ؟

یکی از نکات مهم که به طور مستقیم در فرمولاسیون های مخلوط مهم است ، کنواختی اندازه ذرات با اوره خشک میباشد.
برای ذخیره و مدیریت اوره مایع باید نکات زیر را رعایت کرد :

  1. نگهداری در طول دمای سرد
  2. کاهش غلظت نیتروژن
  3. مشکلات نشستن کاهش یابد. (فرمول های احتمالی برای حل این مشکل: اضافه کردن مقدار کمی نیترات آمونیوم ، سولفات آمونیوم یا آمونیاک بی آب)

البته مطالبی که درباره اوره مایع وجود دارد بسیار محدورد است .
اما به طور کلی زمانی که اوره خشک خوب عمل میکند ، اوره مایع باید به همان اندازه یا کمی بهتر از آن عمل کند

فروش اوره

اوره اصلی ترین محصول نهایی نیتروژن در تجزیه متابولیک پروتئین ها در کلیه پستانداران و برخی از ماهی ها می باشد . این ماده نه تنها در ادرار کلیه پستانداران بلکه در خون ، صفرا ، شیر و عرق آن ها نیز رخ وجود دارد .

در جریان تجزیه پروتئین ها ، گروه های آمینه (NH2) از اسیدهای آمینه که بخشی از پروتئین ها را تشکیل می دهند حذف می شوند . این گروه های آمینه به آمونیاک (NH3) تبدیل می شوند ، که برای بدن سمی می باشد و بنابراین باید توسط کبد به اوره تبدیل شوند . اوره سپس به کلیه ها منتقل می شود و سرانجام در ادرار دفع می شود .

اوره اولین بار توسط شیمیدان آلمانی به ‌نام فردریک ولر در سال ۱۸۲۸ تولید شد . قبل از آن ، منابع ارگانیکی چون ادرار ، خاک تیره ، کود حیوانی و کمپوست تنها منابعی از این درشت ‌مغذی بودند که استفاده می ‌شدند.

شما برای فروش اوره می توانید به سایت معتبر زیما کود مراجعه نمائید و ضمن خرید از این سایت از دیگر محصولات آن نیز دیدن نمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *